Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

Annons
k9 (oregistrerad)

Mnja, lite sådär om man ska vara ärlig. Surt att inte kunna spela gitarr ordentligt längre, men jag får väl hålla det spelmässigt enklare helt enkelt. Har dessutom bestämt mig för att tonsätta mina sömnparalyser och kanske göra en liten skräck video med dem i.

Väntar bara på att vintern ska ta slut så att jag har råd att köpa ett ljudkort. 😉

Det var kaffe pratet som fick mig att sakna tråden.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ang. länk till tråd som jag inte vågar skriva på...

PC eller Mac handlar väl mest om vad man är van vid att jobba med. Jag var van vid Facit Privat som skrivmaskin. Innan dess var jag van vid att skriva för hand. Allt funkade. Det vara bara svårt att göra musik på privaten. Då hade jag min Radiola Rullbandspelare som brorsan och jag spelade in på. "Radioprogram" och så, tonsättning av Fänrik Ståls sägner för att ta ett par exempel. Moderna grejor, alltså. Podcast heter det nu.

Tekniken spelar mindre roll än idéerna. Som jag ser det. Och det färdiga resultatet har väl sin betydelse med... 😏

Farbror Barbro: "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet! Sug inte på klarinetten, Sigrid!" 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

Ang. länk till tråd som jag inte vågar skriva på...

PC eller Mac handlar väl mest om vad man är van vid att jobba med. Jag var van vid Facit Privat som skrivmaskin. Innan dess var jag van vid att skriva för hand. Allt funkade. Det vara bara svårt att göra musik på privaten. Då hade jag min Radiola Rullbandspelare som brorsan och jag spelade in på. "Radioprogram" och så, tonsättning av Fänrik Ståls sägner för att ta ett par exempel. Moderna grejor, alltså. Podcast heter det nu.

Tekniken spelar mindre roll än idéerna. Som jag ser det. Och det färdiga resultatet har väl sin betydelse med... 😏

Farbror Barbro: "Det finns inga genvägar till det perfekta ljudet! Sug inte på klarinetten, Sigrid!" 🙂

Amen!
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

näää de vågar man inte. 😄 men du vågar kanske. 😳😕

Har ju så långtråkigt så varför inte väcka den demon som sover? ☺️
Link to comment
Dela på andra sajter

k9 (oregistrerad)

hmm om tex Dan Andersson skulle blivit statsminister, vore han då egentligen en diktator?

Det e valår i år. Hajar ni...?

Vad är du ute och fiskar efter nu?
Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...