Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 ca 24 h utan tobak nu. känner mig bättre nu än igår kväll kan jag ju säga. men antar att det kommer i vågor. I tonåren försökte jag börja röka men lyckades inte. Jag brukar ta en cigarr till nyår för o kunna tända stubinen på nyårsraketerna. Skulle kanske börja med o tugga nicotinell för o vänja mej? 😄
SadamJR Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 I tonåren försökte jag börja röka men lyckades inte. Jag brukar ta en cigarr till nyår för o kunna tända stubinen på nyårsraketerna. Skulle kanske börja med o tugga nicotinell för o vänja mej? 😄 Knyckte en ask cigg av morsan nån gång när jag var ca 13 och cyklade ut i skogen för att lära mej röka. Det blev inte heller nån framgång. Nån gång längre fram i livet frågade hon mej om jag aldrig hade rökt, och jag berättade detta. Hon tyckte då att det i det här fallet var bättre att jag var en tjuv än en rökare.
SadamJR Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Philip Glass är i Sverige nu - minimalismens fader. Här är min hyllning till honom. (Samplad bussmotor) https://soundcloud.com/algotezza/got-my-motor-running-on-the Instant techno om du slänger på en trummaskin.
Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 (redigerat) Knyckte en ask cigg av morsan nån gång när jag var ca 13 och cyklade ut i skogen för att lära mej röka. Det blev inte heller nån framgång. Nån gång längre fram i livet frågade hon mej om jag aldrig hade rökt, och jag berättade detta. Hon tyckte då att det i det här fallet var bättre att jag var en tjuv än en rökare. Brorsan och jag tog var sin handfull cigariller på morfars begravning 1967. Sen började jag med billiga cigarrer i brunt papper och pipa. Utan framgång. Hade jag mött en enda person under sent 60-tal och 70-talet som rökt på och verkat smartare och mer kreativa än annars, hade jag nog provat både det ena och det andra. Men alla jag mötte var mer eller mindre väck i roten. Så jag blev i princip sprit-, rök- och drogfri. Var väl det att jag kunde bära mej åt ändå, behövde inte skylla på sprit och droger. En gång blev jag sur på frugan och gick ut naken i Malmö en sommarkväll. Snuten fick tag på mej. Those were the days. 🥰 Vi bodde i de höghusen i södra Malmö som syns i början och slutet av Lilja 4 ever när hon ska hoppa ner från en gångbro. De fanns med i bakgrunden för att skapa slumkänsla, antar jag. Instant techno om du slänger på en trummaskin. God idé! Redigerat 29 januari 2014 av Algotezza
SadamJR Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Kan inte snusa heller. Blir bara yr i huvet. Det är ju dessutom ofarligt, säjer dom.
Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Fixat - Got It All Running döpte jag den till nu: https://soundcloud.com/algotezza/got-it-all-running
SadamJR Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Fixat - Got It All Running döpte jag den till nu: https://soundcloud.com/algotezza/got-it-all-running Trummor och minimalism passar ju bra ihop. Det måste väl ha gjorts förut?
Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Trummor och minimalism passar ju bra ihop. Det måste väl ha gjorts förut? Ja, det kan ju inte va nåt nytt.
Naymari Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 (redigerat) Trummor och minimalism passar ju bra ihop. Det måste väl ha gjorts förut? Ja. ett nuvarande exempel på topplistan är : Lorde – Royals Redigerat 29 januari 2014 av Naymari
SadamJR Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Ja, det kan ju inte va nåt nytt. Om det är det vill jag ha 50 %. Superninja?
slejnard Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Mmmmm 😑 FYI JAG HAR DRUCKIT PLENTY OF CAFFE! 😮
Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Om det är det vill jag ha 50 %. Superninja? Bra. Vi kör på det.
Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Skulle kanske skaffa Vocaloid Yohio från PowerFX så man kan sätta lite sång till låtarna. Mmmmm 😑 FYI JAG HAR DRUCKIT PLENTY OF CAFFE! 😮 Kaffe e bara förnamnet. Men det finns inget efternamn...
SadamJR Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Skulle kanske skaffa Vocaloid Yohio från PowerFX så man kan sätta lite sång till låtarna. Är hon dyr?
Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Är hon dyr? Heaon kostar lite över tusingen i downloadversion. Finns även andra röster på PowerFX. De e dom som skapat netDAWen Soundation också.
Algotezza Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Kan inte snusa heller. Blir bara yr i huvet. Det är ju dessutom ofarligt, säjer dom. Helt poänglöst då...
Neosus Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Jag har rökt men slutat! Men började snusa istället! Men har slutat med snuset för ca ett år sedan! Vad ska man börja med nu då? 😕
SadamJR Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Jag har rökt men slutat! Men började snusa istället! Men har slutat med snuset för ca ett år sedan! Vad ska man börja med nu då? 😕 Du kan ju alltid bli lösaktig.
Pico Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Jag har rökt men slutat! Men började snusa istället! Men har slutat med snuset för ca ett år sedan! Vad ska man börja med nu då? 😕 Heroin!
Fidden Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Heroin! han sa iofs inte vad han rökt. kanske var det böckling...
slejnard Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Vem vet mest i tvåan! Har faktiskt anmält mig. Få se då 😑
Zakyath Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 heroin är kul! roligare än snus iaf! själv ska jag dock främst hålla mig till vatten och bröd framöver. inte vitt bröd dock... 😕
Fidden Postat 29 januari 2014 Postat 29 januari 2014 Vem vet mest i tvåan! "Vem som helst" läste jag... Tycktes som ett väl desperat utrop ☺️ Surdegsbröd är gott! Med ost! Flensost! I tvåan?
Recommended Posts