Jump to content
Annons

Den allmänna snacktråden, 2014 (alias Längstah)


CHAE

Recommended Posts

ca 24 h utan tobak nu. känner mig bättre nu än igår kväll kan jag ju säga. men antar att det kommer i vågor.

I tonåren försökte jag börja röka men lyckades inte. Jag brukar ta en cigarr till nyår för o kunna tända stubinen på nyårsraketerna. Skulle kanske börja med o tugga nicotinell för o vänja mej? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

I tonåren försökte jag börja röka men lyckades inte. Jag brukar ta en cigarr till nyår för o kunna tända stubinen på nyårsraketerna. Skulle kanske börja med o tugga nicotinell för o vänja mej? 😄

Knyckte en ask cigg av morsan nån gång när jag var ca 13 och cyklade ut i skogen för att lära mej röka. Det blev inte heller nån framgång. Nån gång längre fram i livet frågade hon mej om jag aldrig hade rökt, och jag berättade detta. Hon tyckte då att det i det här fallet var bättre att jag var en tjuv än en rökare.

Link to comment
Dela på andra sajter

Knyckte en ask cigg av morsan nån gång när jag var ca 13 och cyklade ut i skogen för att lära mej röka. Det blev inte heller nån framgång. Nån gång längre fram i livet frågade hon mej om jag aldrig hade rökt, och jag berättade detta. Hon tyckte då att det i det här fallet var bättre att jag var en tjuv än en rökare.

Brorsan och jag tog var sin handfull cigariller på morfars begravning 1967. Sen började jag med billiga cigarrer i brunt papper och pipa. Utan framgång.

Hade jag mött en enda person under sent 60-tal och 70-talet som rökt på och verkat smartare och mer kreativa än annars, hade jag nog provat både det ena och det andra. Men alla jag mötte var mer eller mindre väck i roten. Så jag blev i princip sprit-, rök- och drogfri. Var väl det att jag kunde bära mej åt ändå, behövde inte skylla på sprit och droger. En gång blev jag sur på frugan och gick ut naken i Malmö en sommarkväll. Snuten fick tag på mej. Those were the days. 🥰

Vi bodde i de höghusen i södra Malmö som syns i början och slutet av Lilja 4 ever när hon ska hoppa ner från en gångbro. De fanns med i bakgrunden för att skapa slumkänsla, antar jag.

Instant techno om du slänger på en trummaskin.

God idé!

Redigerat av Algotezza
Link to comment
Dela på andra sajter

Skulle kanske skaffa Vocaloid Yohio från PowerFX så man kan sätta lite sång till låtarna.

Mmmmm 😑

FYI

JAG HAR DRUCKIT PLENTY OF CAFFE! 😮

Kaffe e bara förnamnet. Men det finns inget efternamn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Är hon dyr?

Heaon kostar lite över tusingen i downloadversion. Finns även andra röster på PowerFX. De e dom som skapat netDAWen Soundation också.

Link to comment
Dela på andra sajter

Gäst
Detta ämne är nu stängt för fler svar.

×
×
  • Skapa ny...