Memphis Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Jag kollar på dokumentärfilm om en snubbe som är själv ute i det vilda under 3mån. Intressant och rätt underhållande. Sett klart. Den var väldigt rörande också. Det är sällan jag blir gråtfärdig. And that´s a proper Pagetopper! 😄 Nämen såatteee Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Nämen e ju lördag ändå, om man skulle ta sig en Whiskey. Har en Jamesons som står och tittar på mig med en infallande blick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Skriven inspelad å mixad på 7 timmar. http://soundcloud.com/slejnard/i-have-thought Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Sett klart. Den var väldigt rörande också. Det är sällan jag blir gråtfärdig. And that´s a proper Pagetopper! 😄 Nämen såatteee Jag vart tvungen att kolla! Tjitt asså! 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Skriven inspelad å mixad på 7 timmar. http://soundcloud.com/slejnard/i-have-thought du har riktigt jävla schysst sound alltså ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 hade varit schysst med vanliga virvelslag i refrängen eller så dock 😑 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Tack. Jo ändå men jag vart lat. Tog en loop bara. Försökte få tamburinen att driva på i reffarna. Kan ju slänga på en virvel sen kanske. Det var då riktigt kul att leka av sig! ☺️ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Lät väldigt bra alltså 🙂 sen tyckte jag sången lät avsevärt bättre i det lägre läget också För övrigt har jag börjat få ont i handleden vid gitarrspel :S ska nog ta det lite lugnt med spelandet tills jag kommer på hur jag ska lösa det... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Gött att du gillar! 😄 Jo vila handen. Drick kaffe med den andra! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Har du rätt teknik 😮 eller spelar du våldsamt många timmar/dag? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Zakyath Postat 25 januari 2014 Dela Postat 25 januari 2014 Nog bristfällig teknik + några timmars spel om dagen. Det blir nog bra, men ska låta handleden vila lite och sen öva upp min teknik 🙂 kanske slänga in en vilodag i veckan också eller så Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Jag vart tvungen att kolla! Tjitt asså! 😑 😄 mm eller hur Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Micke H Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 låter bra, blir kul att se vad sångaren går för ☺️ kritik: tror rytmetiseringen i leaddelen precis innan versen är för off för sitt eget bästa 😮 eventuellt är den och solot lite omåttligt höga i volym också 😑 Solot är helt improviserat, det kommer bli bättre. 🙂 Och ljudet är redan justerat. xD Vi satte bara en mick mitt i rummet och tryckte på REC. Tack för kommentarerna iallafall. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Memphis Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Va göru uppe såhär sent Micke 😠 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 https://www.dropbox.com/s/6g0pa8vtkvrjipi/Epic.MP3 Yes! SÅ ska det låta! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Kaffe da! Heda! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Kaffedags ja! Jag dricker i en kopp med Mumin-motiv jag fått av dottern. Pappan och nån mer (Lilla My?) seglar ut till ön med den släckta fyren. Mamman, Mumintrollet och hon tjejmimintrollet står kvar på fastlandets klippor o tittar. Heter hon Snorkfröken? Nej va? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Skriven inspelad å mixad på 7 timmar. http://soundcloud.com/slejnard/i-have-thought Skön låt, härlig annorlunda melodi. Visparna är lite för diskantigt påträngande, bara lite. Lite mindre volym o treble o lite reverb. Är det mandolin du fisslar med till vänster? Kaggeljudet borde fram lite mer också, det hörs under soloversen men försvinner annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Tack GN! Det är en balalaika. Får fila lite. Nu kaffe! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Söndagar kan ju vara en sådan satans transportsträcka en del veckor... Orka längta till jobbet. Se en jävla massa film tills att man får lägga sig o sova, tro? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Äre söndag i dag??? 😳 Jag har haft lördag hela dagen... 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Få se nu vart jag osäker 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Få se nu vart jag osäker 😳 Du har ju för fan vart inne och skrivit i söndagstråden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Promenerat! Direkt på de en köffe. 😑 Du har ju för fan vart inne och skrivit i söndagstråden. Gå å lägg dig surgubbe. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pico Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Du har ju för fan vart inne och skrivit i söndagstråden. Om jag skriver i söndagstråden imorgon, blir det då två söndagar i rad? Vilket helvete det vore... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Nu är det dax att mixa "Somliga går i trasiga skor"…. Jag har kört den live med enmansbandet i 15, 25 år, kanske 40(?) men aldrig spenat in den med sång o alltihop. Nu har jag lagt dit elgitarrer o sång till backtracken jag bara hade på ett stereospår på minidisc, så det mesta i grunden blir som det var. Det blir nog bra i alla fall. Fy fan vad jag älskar att spela elgitarr. Nu ska jag ta mig tid att äta lite första frukost. Jag kommer när Cornelis Trasiga skor spelades första gången i TV, 1966, då var jag elva år. Inte mycket har gjort lika djupa intryck på mig. Det var gjort lite som senare tiders musikvideos med uteliggare liggande på parkbänkar. Fy fan att komponera en sån låt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SadamJR Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 Gå å lägg dig surgubbe. Där fick jag dej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
slejnard Postat 26 januari 2014 Dela Postat 26 januari 2014 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts