MARY ELLE (oregistrerad) Postat 18 februari 2014 Postat 18 februari 2014 Hej! Här kommer mitt bidrag!! (Jag har gjort allt, text & musik med mera..) Heter nu Mary Elle istället för Mary G här bara så ni vet 🙂 "Mary Elle - I Need Your Love" Text: I need your love Now I need your love O-oh It’s all around in the air I breathe It is the reason I’ve been losing sleep Tonight It’s what I want What I’m always dreaming of I feel the hope that is embracing me Makes me forget how dark it seemed Just a kiss and I’ll be lost in you We’re leaving ground I need your love Now I need your love O-oh I need your love Now I need your love O-oh You’re the one who has been chasing me And you’re the one who keeps amazing me So right I know you’re worth my love, I’m always wanting more Of you PC CHORUS Don’t leave me waiting For you Don’t let me baby No-o CHORUS PC 2
Amis Postat 20 februari 2014 Trådstartare Postat 20 februari 2014 Tack för ditt bidrag, Mary Elle. En finstämd låt som man gärna hör fler gånger. Och den enda som är helt komponerad av en tjej. Kunde gott varit lite fler.... 1
MARY ELLE (oregistrerad) Postat 20 februari 2014 Postat 20 februari 2014 Tack för ditt bidrag, Mary Elle. En finstämd låt som man gärna hör fler gånger. Och den enda som är helt komponerad av en tjej. Kunde gott varit lite fler.... Tack så mycket Amis 🙂 Ja det tycker jag också, hade varit roligt med fler tjejer
Amis Postat 24 februari 2014 Trådstartare Postat 24 februari 2014 Dååååå kära medtävlande börjar det bli dax att knyta ihop säcken. Märkligt att tänka att det snart har gått ett år sedan jag sparkade igång tävlingen. Tiden går fort och döden närmar sig med skrämmande steg 😕 Jag kommer att starta en ny röstningstråd med samtliga bidrag med text snyggt uppradade för att underlätta lyssning och röstning. På grund av materialets omfattning kommer jag dels att bryta upp det i två, tre inlägg, dels börja publiceringen redan imorgon. (Jag hinner inte göra allt på fredag.) Bidragen kommer att stå efter sina respektive publiceringsdatum. Sista dagen att skicka in bidrag är dock fortfarande 28 feb. Väl mött, musikanter 🙂
Amis Postat 25 februari 2014 Trådstartare Postat 25 februari 2014 Vi är på G med ett bidrag. 🙂 Bravo! Men glöm inte att den 28 denna månad börjar jag stänga dörren.......runt midnatt det datumet låser jag dörren med dubbla slag. Sedan ÄR det stängt. Hoppas ni hinner 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 Skall lägga om lite sång sätta mixen och göra videon och lägga locket på brunnen sedan är det färdigt.
cborg Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 😄 Jag kommer också glida in som Indiana Jones under stendörren. Hade två helger avsatt till inspelning av sång o mix men de ersattes av 1. akuten (ingen fara för den som råkar undra) och 2. strömavbrott och jaga runt fastighetsskötare och elleverantör. Murphy i egen hög person! Så det blir inspelning, lite fjäppel, ingen video och klart.
slejnard Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 Spännande. Ni har imorgon på er. Härlig framförhållning 😄
Erik dP Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 Ser fram emot att ha ett par låtar till att lyssna på!
cborg Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 Spännande. Ni har imorgon på er. Härlig framförhållning 😄 Living on the edge!
hellfog Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 (redigerat) Min dyker upp i morn, har haft/har torka problem med texten. Redigerat 27 februari 2014 av hellfog
UMP-Sweden Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 Det ser enligt tidigare inlägg ut som om det går bra att lägga ut en låt under morgondagen/kvällen! Ville ändå försäkra mig om att det är okej?
fragdance Postat 27 februari 2014 Postat 27 februari 2014 Tiden går ut imorgon vid midnatt, så du har 25 timmar på dig
engineer Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Kan inte fatta hur jag kunnat missa denna tråd! Är det för sent att ställa upp? Tiden är ju inte ute än men det stod något om föranmälan?
Amis Postat 28 februari 2014 Trådstartare Postat 28 februari 2014 (redigerat) Börjar bli rörigt..... vi gör en smärre förändring, mest för att så många droppat av. Röstningen börjar 1 mars som planerat. Vi förlänger tävlingen över helgen, dvs 1 mars samt 2 mars. SEDAN ÄR DET SLUT!!!!!!!!!!! Efter den 2 mars tar jag ICKE in en låt till. Sorry, gubbs! Vi måste dra gränsen någonstans....tävlingen har legat ute ett helt år! Men över helgen går bra. Ingen föranmälan krävs. Lycka till allihop 🙂 OBS: Publicera era bidrag i denna tråden. INTE i rösttråden! Det gör jag om bidraget fyller kriterierna. Läs om reglerna i första inlägget. Redigerat 28 februari 2014 av Amis
hellfog Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 Tyckte jag läste någonstans att det var ok, att låten gick några sek över gränsen på låtlängden?
Amis Postat 28 februari 2014 Trådstartare Postat 28 februari 2014 Tyckte jag läste någonstans att det var ok, att låten gick några sek över gränsen på låtlängden? Ja, det går fint. Tror vi redan har ett bidrag på 3.32 🙂 Så upp till 3.40 kan vi nog svälja. Men helst inte mycket mer än såååå.
engineer Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 (redigerat) Här kommer mitt bidrag. Du & Jag - Jens Ljungkvist (Text & Musik & Mix: Jens Ljungkvist) https://soundcloud.com/jenslj/du-jag Skrevs för att passa in på min bröllopsfest och så jag skulle slippa hålla tal. 🙂 Du & Jag Jag drömde om dig i natt Dina ögon ditt pärlande skratt Vilken dröm Och jag var glad att se dig igen Du sover fridsamt i gryningen Åh, jag känner bara lugn Du & Jag På promenad Korta steg på livets väg Du & Jag På promenad ett gammalt par på äldre dar Ibland reser du bort Då blir jag en annan sort en ensam man Och när du kommer hem Får jag lära känna dig igen Och jag ser tåget tuffa på Du & Jag På promenad Korta steg på livets väg Du & Jag På promenad ett gammalt par på äldre dar Se på dig nu En vacker brud I en fin klänning Och ganska formell Du är vacker ikväll Du & Jag På promenad Korta steg på livets väg Du & Jag På promenad ett gammalt par på äldre dar Redigerat 1 mars 2014 av engineer
Tomajjo Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 (redigerat) Här kommer mitt bidrag i sista sekund, såg tävlingen alldeles nyss. Låt: Reactions Genre: Metalcore Text/musik/mixning Tomas Sundström Text: What is your problem little friend? Tell me, why won´t you get a life, instead of ruin others? We all break down, sometime, I wish you best of luck, on your journey to hell. I think we loose it all, if we won´t stop hurting and, victimize ourselves Some people feels so small, when their only happiness is our sadness Without no emphaty, for other human beings Another mindless word, repeated again and again, just think before you speak, for once!!! I think we loose it all, if we won´t stop hurting and, victimize ourselves Some people feels so small, when their only happiness is our sadness Where did it get so wrong? Who knows? http://www.youtube.com/watch?v=NHxMC9aQHxQ http://soundcloud.com/tomajjo/reactions-metalcore Redigerat 28 februari 2014 av Tomajjo
drloop (oregistrerad) Postat 28 februari 2014 Postat 28 februari 2014 (redigerat) Japp här kommer vårt bidrag. Grupp: Third Machine Låt : Fire Text & Musik : Third Machine Mix : drloop http://www.youtube.com/watch?v=i_Ja0Z_w7bU Text: Plastic bags in hand Waiting for the train Frozen hearts that throw you back again They call it returning But you have no home Bridges burning All alone And if You were the clouds And if You were my sister I’d walk with you through fire I’d walk with you through fire Nights in borrowed beds Bureaucratic days Running back and forth in their maze Reset to origin Back to zero once again Will you ever win? And You are the clouds And You are my sister I’ll walk with you through fire I’ll walk with you through fire Redigerat 1 mars 2014 av drloop
Amis Postat 1 mars 2014 Trådstartare Postat 1 mars 2014 Här kommer mitt bidrag. Du & Jag - Jens Ljungkvist (Text & Musik: Jens Ljungkvist) https://soundcloud.com/jenslj/du-jag Skrevs för att passa in på en bröllopsfest och så jag skulle slippa hålla tal. 🙂 Kan du publicera texten också? Ett av tävlingskriterierna 🙂
Amis Postat 1 mars 2014 Trådstartare Postat 1 mars 2014 Japp här kommer vårt bidrag. Grupp: Third Machine Låt : Fire http://www.youtube.com/watch?v=i_Ja0Z_w7bU Text: Plastic bags in hand Waiting for the train Frozen hearts that throw you back again They call it returning But you have no home Bridges burning All alone And if You were the clouds And if You were my sister I’d walk with you through fire I’d walk with you through fire Nights in borrowed beds Bureaucratic days Running back and forth in their maze Reset to origin Back to zero once again Will you ever win? And You are the clouds And You are my sister I’ll walk with you through fire I’ll walk with you through fire Vem har gjort texten, musiken och mixningen?!? 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Text & musik : Third Machine Mix : drloop
engineer Postat 1 mars 2014 Postat 1 mars 2014 Kan du publicera texten också? Ett av tävlingskriterierna 🙂 Självklart! Jag såg inte regeln i den inledande posten i "regeltråden" men jag såg att det diskuterades längre ner. Kul att texterna bedöms också. Borde vara ett kriterie i tävlingen på SVT.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.