Amis Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Hallå go´ vänner! Hoppas alla har överlevt nyårsnatten någorlunda helskinnad. Eller åtminstone har de flesta fingrarna i behåll, för nu börjar allvaret!! Då inleder vi nästa fas i tävlingen, nämligen uppladdningen av bidragen! Jag är riktigt spänd på vad som kommer att höras där ute; ballader, hårdrock, folkmusik, punk, opera....Who knows 🙂 Den första fasen i tävlingen var att fånga in deltagare och sist jag kollade hade vi hunnit bli hela 22 stycken. Det tycker jag är klart godkänt. Nu återstår bara att se hur många som verkligen kommer att skicka in sitt bidrag. Men de står upptagna på deltagarelistan så skammen kommer som ett brev på posten om de inte har fullgoda skäl för skolkningen 😉 Nu till tävlingen! Ladda upp ditt bidrag i denna tråd. Läs tävlingsreglerna på den andra tråden (första inlägget). Var och en ansvarar för sin låt. Behöver ngn hjälp med att ladda upp den så skrik till! Glöm inte texten till sången, vem som mixat samt låtens kompositör(er). DENNA TRÅD ÄR ÖPPEN FÖR BIDRAG TIDEN 1 JANUARI TILL DEN 28 FEBRUARI. Ju förr du laddar upp din låt desto fler hinner höra den (och förhoppningsvis gilla den 🙂 ) Lycka till och kämpa bara lagom. Musik skall vara roligt ☺️
Erik dP Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 (redigerat) Här är mitt bidrag: "Your Comfort Lie" Jag har komponerat, sjungit & mixat själv. http://www.youtube.com/watch?v=QS6AXL5OoPU Your Comfort Lie Upphovsman (musik & lyrik): Erik de Pomian alias Erik dP When the autumn season hits us we got no choice but to listen to the blackbird’s calling voice—calling to remind us, singing: “Someday your youth is turning old”. Living on the edge, it suits you well. The years will finally stop you—the bird can tell. Is there now a chance that you believe the things that you're told? Your candle shined so bright, but you can’t burn it twice. You're acting like the blackbird whispers lies when you’re racing through your life ignoring your song. Don’t you feel that you are stuck in a rusty cage? Do you recognize your mirror's reflection's age? No, you’re lost far back in time. That you still deny. Let it remain your comfort lie. Is it hard to grasp the fact? It might be right. And if, would you give up without a fight? Your young soul didn’t, but your body heard its bright melodic sound. Would you feel just like your life has passed you by if you realized it’s time to face the sky? Or would you search for years long gone, convinced that what is lost can be found? Your candle shined so bright, but you can’t burn it twice. You're acting like the blackbird whispers lies when you’re racing through your life ignoring your song. Don’t you feel that you are stuck in a rusty cage? Do you recognize your mirror's reflection's age? No, you’re lost far back in time. That you still deny. I can see the sun’s reflex in your eyes since you heard the blackbird's distant cries. As you reached the end you found out what brings meaning. You found that you were trapped in a silver cage—a slave to your mirror's reflection's age. And on faith you now rely without asking why. Let it remain your comfort lie. Let it still remain your comfort lie. Redigerat 6 januari 2014 av Erik dP 1
Amis Postat 1 januari 2014 Trådstartare Postat 1 januari 2014 Bravo, Erik dP. Youtube fungerar tydligen bra. Fin låt som för tankarna till John Lennon och tidiga Beatles. Snabbt publicerat, förresten 😉 Du kan inte ha fått mycket nattsömn..... Mitt bidrag kommer om en vecka, cirka. 1
SadamJR Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Jag bara undrar hur lång tid man kommer att ha på sig att rösta?
slejnard Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Snyggt där Erik DP! Återkommer strax med mitt bidrag... 1
slejnard Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Här är då mitt bidrag. Spelar, sjunger och mixar allt själv. Några körstrofer från min sambo också 🙂 Tar både soundcloud och youtube eftersom det blev ett litet fel i slutet av youtubeklippet. Och så texten: Shape up your lonely days Darkness will fall on the town a whisper in the wind care for us all You can´t touch the sky if you lie inside you can´t walk on rainbows when you try To the left and to the right A promise there at night You can´t touch the sky if you lie inside you can´t walk on rainbows when you try Stop and i´m passing by Shape up your lonely days Raise up the human race Shape up your lonely days I couldn´t realize what´s inside You at that night You can´t touch the sky if you lie inside you can´t walk on rainbows when you try Stop and i´m passing by Shape up your lonely days Raise up the human race Shape up your lonely days 1
Erik dP Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Underbara retrovibbar, slejnard. 70-talsinspererat? Var det en lyckad slump med textraden "A promise there at night" precis vid filmandet av nallebjörnen? Tack för kommentarerna på mitt bidrag slejnard & Amis. Tryckte gillaknappen. 1
slejnard Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 Underbara retrovibbar, slejnard. 70-talsinspererat? Var det en lyckad slump med textraden "A promise there at night" precis vid filmandet av nallebjörnen? Tack för kommentarerna på mitt bidrag slejnard & Amis. Tryckte gillaknappen. Tack Erik dP! Jo jag är lite förtjust i 70-talet! 😄 Videon är ganska slumpmässig hela den.😛 Filmade via iMovie. 🙂
Bloeas Postat 1 januari 2014 Postat 1 januari 2014 (redigerat) här kommer mitt bidrag 🙂 "Andreas Blom - King Kong aka Skoob" https://soundcloud.com/bloeas/king-kong Musik och poduktion: Andreas Blom Text och röst: Skoob Salihi Vers 1: Feel the funk hit ya head like a sledgehammer West Coast muthfucka, where ya manners Fuck a bandana, never die for a color The hood is my brother only God is above ya Rhymes sicker, I´m iller than you HIV dick lickaz You run but the gun hit quicker BLA BLA1 kiss ya ass goodbye Homicide legalized right infront of your eyes the game is rightfully mine the flow of a God, it´s hard for y´all just to get by Suicide the bully is back bitch so hold ya ground terrorize you muthafuckaz listen to the sounds You can hear this shit a block away hide away or I´ma find your ass two days from yesterday This aint all in your mind I carry the west on my back som I´ma call this bitch mine REF Loc´d out, homie straight rollin keep the street callin rollin up dro for my homie Vers 2: Killa flow when your speakers blow rollin up dro to get blown makin you feel like your face gone West Coast on my shoulders like I´m King kong strong arm these other rappers just to get it on now who want it, honest, run it bring it to the block I slam harder than Onyx I´m feeling a little older, a grown man and grown men don´t play, you better lay down and duck man Dubs up, DB holla what´s up I´m still alive, never die, multiply, west side be the spot where we kickin it, sure enough 451 71 just show me love! a new breed of MC, a lyrical killa like me, man, who better than G It feels good to dust the pen off and get busy this sicklecell flow will make your ass get Dizzy REF Loc´d out, homie straight rollin keep the street callin rollin up dro for my homie Loc´d out, homie straight rollin keep the street callin rollin up dro for my homie Loc´d out, homie straight rollin keep the street callin rollin up dro for my homie, now walk with me X2 Loc´d out, homie straight rollin keep the street callin rollin up dro for my homie, now walk with me X2 Vers 3: let it be known, you fuckin with a souljah a bolder breed, free all of my souljahs bleed for em if we take it there around here, we don´t blink, get dropped for a fuckin stare I lit a flame in your block colder weather make the heat feel better so fuck a cop drop the nonsense, you´re dealing with a cat with no conscience pay homage or stay silent Dedicated to the most high El-C, we´re still here, it´s like you never died I got homies in the pen, got a couple dudes I aint never seen again pour out a little l iquor, my heart is gettin bigger, figure I can reign again, if I´m willing to pull the trigger sicker, flow richer, the big boss toss your syllables around little homie, it´s your loss Redigerat 20 januari 2014 av Bloeas 1
Amis Postat 1 januari 2014 Trådstartare Postat 1 januari 2014 (redigerat) Jag bara undrar hur lång tid man kommer att ha på sig att rösta? Jag öppnar en röstningstråd 1 mars. Hela marsmånad kommer man att kunna rösta i lugn och ro. Man skall alltså INTE rösta här! Redigerat 1 januari 2014 av Amis
Amis Postat 1 januari 2014 Trådstartare Postat 1 januari 2014 (redigerat) Myslåt! Men SoundCloud skorrade ngt frukltansvärt 😕 Gick inte att lyssna på..... YT funkade fint 🙂 Edit: Det var inte SoundCloud som klyddade utan mina hörlurar! Upptäckte det sedan... Redigerat 1 januari 2014 av Amis
Amis Postat 1 januari 2014 Trådstartare Postat 1 januari 2014 Spännande låt, Bloeas. Den kommer att gå långt. Mycket engelskt än så länge....
fragdance Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Om man skickar upp sin låt här, kan man uppdatera i efterhand om man skulle vilja skruva lite mer på sång t.ex?
fragdance Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 (redigerat) Edit: Har lagt till Soundcloud. Jaja, friskt vågat. Här kommer mitt bidrag. Jag har lagt den på Reverb Nation eftersom jag redan har ett konto där. Om någon har problem med att lyssna kanske ni vara tacksamma i första hand, men om ni hemskt gärna vill så hojta så fixar jag något annat. Låten heter Baura forr ett grin, och sammanfattar min inställning till speleriet. Sjungen och skriven på bredaste skånska (t.o.m Österlenska, så ännu värre), men hoppas ni kan tolka lite av innehållet. Text, musik, mix, inspelning etc av mig. Har använt mig av Presonus Audiobox Studio-paketet, Amplitube och Superior Drummer https://soundcloud.com/fragdance/baura-for-ett-grin Text: Baura forr ett grin =================== Vers 1: E ingen rocknroll-gud, e ingen posör Har aldri lärt mi ackord, ja spillar po gehör Vill ente spilla grannt, de liggor mi ente för De ska va skitt som fan, de här e rock'n'roll Preref: Ni spillar fel (spillar roll) Ni sjunger falskt (spillar roll) De e ente i takt (spillar roll) De e bra nock för maj Ref: De e baura för ett grin, baura för ett smajl Baura för ett flin, de räckor för maj Ja har ente nona krav De e baura för ett flabb, baura för en bir Baura för ett smajl, de blir nock fint Ja har ente nona krav Vers 2: Finess vidd ja ente va de e, ja baura för liv Tragla skalor e så tradet, då drar ja hellre en bir Vill ente klättra nån lista, di kan di andre ha Baura ledd mi föra lid hallo, dåså mår ja bra Preref Ref Solo Ref Redigerat 4 januari 2014 av fragdance 2
slejnard Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Inte många än som har lagt upp sina alster. Är det månne finsliperi och sista touchen som pågår. Får bli en kaffe på det! 😎
Amis Postat 4 januari 2014 Trådstartare Postat 4 januari 2014 (redigerat) Om man skickar upp sin låt här, kan man uppdatera i efterhand om man skulle vilja skruva lite mer på sång t.ex? Jag har funderat på problemet och inte kommit fram med ngt vettigt. Det kan vara både rätt och fel. Men vi gör så här; eftersom vi litar på varandra så medges vissa smärre förändringar, såsom t ex höjning av sång, ett extra solo och liknande. Dock får inte låten omarbetas för mycket så att praktiskt taget allt ändras. Och helst skall inte alltför många protestera mot ändringen.....annars OK 🙂 Edit; Hört låten. Rockigt värre 😄 Men det var mindre lyckat att det följde med ett tjog andra låtar. Tror du att du kan publicera endast det tävlande bidraget? Du kan ha länken till de andra låtarna lite längre ned. Redigerat 4 januari 2014 av Amis
Amis Postat 4 januari 2014 Trådstartare Postat 4 januari 2014 Inte många än som har lagt upp sina alster. Är det månne finsliperi och sista touchen som pågår. Får bli en kaffe på det! 😎 Min mor gick bort idag efter många års sjukdom. Så det är lite kämpigt.... även om det var väntat. Men jag jobbar på 🙂 Om ca en vecka kommer mitt bidrag. En suuuuperlugn ballad som är fragdances motpol. Skall bara vässa den lite till......
fragdance Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Beklagar sorgen Amis. Har lagt upp låten på soundcloud, hoppas det funkar bättre
hellfog Postat 4 januari 2014 Postat 4 januari 2014 Mycket tråkigt att höra Amis. Min dyker upp, när den dyker upp. Måste jaga upp en sångare först.
Erik dP Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Bloeas bidrag funkar inte på min Ipad och Iphone. Det är bara ett vitt mellanrum där spelaren borde finnas. Funkar dock på min PC.
berch Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 (redigerat) https://soundcloud.com/christian-landstrom/stanna-kvar Refräng: Stanna kvar här hos mig, stanna kvar, stanna kvar hos mig Stanna kvar, stanna kvar hos mig , stanna kvar, stanna kvar hos mig Jag ser på klockan som inte syns, försöker hitta tiden som inte finns. Om jag hittar tiden du inte har, så kanske du stannar kvar. När du är här blir tiden kort, fastnar i dig när du åker bort. Varför inte stanna kvar en sekund, låt oss vara nära en liten stund Refräng Jag vill hålla om dej, jag vill så hårt, men du måste gå så det är svårt. En avskedskyss vi hinner knappt, jag skyndar mig men hinner inte ikapp. Vart försvann tiden som fanns igår? All den tid som dåd var vår. Jag ser på klockan som inte syns, försöker hitta tiden som inte finns. Ref Solo Ref Text, melodi, musicerande står jag själv för + lite Ez-drummer och NI Session horns + lite äkta trumpet och trynorgel. Redigerat 25 februari 2014 av berch 1
Bloeas Postat 5 januari 2014 Postat 5 januari 2014 Bloeas bidrag funkar inte på min Ipad och Iphone. Det är bara ett vitt mellanrum där spelaren borde finnas. Funkar dock på min PC. Tjenare, nä jag vet. Det är från dropbox och funkar inte på alla medier. Jag kompletterar med en länk när jag själv inte sitter vid just en sån apparat som inte funkar 🙂 //Andreas
Amis Postat 6 januari 2014 Trådstartare Postat 6 januari 2014 Tack för omsorgen allesammans 🙂 Det värmer! Kommer dessvärre att vara lite upptagen med Fonus, bouppteckning och annat närmsta dagarna. Men ni är duktigare än jag när det kommer till det tekniska, så försök hjälpa varandra. Vad jag har hört hitintills har gjort mig glad. Stor spännvidd på låtmaterialet, milt sagt. Och när mitt bidrag dyker upp kommer vidden att vidgas än mer 😄 Var så säkra! Hörs om ngn vecka!
Hannes Andersson Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Tjena gubbs! Jag har en poplåt/dance som jag skulle kunna tänka mig delta med! Men eftersom den skilljer sig ifrån resten av era alster så kanske den inte passar? MVH!
drloop (oregistrerad) Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 Var lugn, det kommer fler bidrag. Det skall bli 22 stycken till slut. Så kör på!
Erik dP Postat 6 januari 2014 Postat 6 januari 2014 (redigerat) Jag antar att Hannes fråga är huruvida han får vara med utan föranmälan. Så fråga Amis först så att du inte råkar slösa bort en opublicerad låt om du blir nekad. Han skrev nämligen nåt tidigare om att han inte ville att det skulle bli vilda västern. Kanske för att Studio är inblandad i prisutdelningen. Om han skulle fråga oss så säger i alla fall jag: "JA!" Redigerat 6 januari 2014 av Erik dP
Amis Postat 7 januari 2014 Trådstartare Postat 7 januari 2014 Tjena gubbs! Jag har en poplåt/dance som jag skulle kunna tänka mig delta med! Men eftersom den skilljer sig ifrån resten av era alster så kanske den inte passar? MVH! Jag antar att Hannes fråga är huruvida han får vara med utan föranmälan. Så fråga Amis först så att du inte råkar slösa bort en opublicerad låt om du blir nekad. Han skrev nämligen nåt tidigare om att han inte ville att det skulle bli vilda västern. Kanske för att Studio är inblandad i prisutdelningen. Om han skulle fråga oss så säger i alla fall jag: "JA!" Ja, blir det inga protester från allt för många är det OK för mig. Men bara upp till 30-bidragsgränsen, sedan måste vi säga stopp. Är också lite orolig att det blir en del avhopp från dem som anmält sig tidigare. Så kör i vind, Hannes. Glöm inte läs regelverket! Och lycka till!
uriah Postat 8 januari 2014 Postat 8 januari 2014 Här är vårat Bidrag ! Text och Musik : Bjurte O Lena. Spel,Arr står moi för (Bjurte) Lena står för Sångmelodier och text ! Knappast vad jag sysslar med i vanliga fall och den började som en Gitarr-pop låt och finns även inspelad som sådan, men allteftersom hörde jag att den har potential som Dance/Schlager https://soundcloud.com/bjurte/m-o-d-n-c TEXT : You must be crazy Or delusional in thinking that I am Well it’s all pretty hazy Late or early, coming home at four a.m. But my eyes still can see And lights are working perfectly And let me tell you that I don’t approve Of the scenery This is goodbye No more lies, no more alibis And I won’t cry Every make up was a waste of time Well now it’s over…you’re finally gone It can’t get any lower…now I’m moving on I’m too tired to play the game And you are still doing the walk of shame I thought that you would have grown up by now And changed somewhat to the better somehow Oh but at last I can see You are not the right for me And I really need a change Of the scenery This is goodbye… This is goodbye… 1
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.