Jump to content
Annons

Finns det en liknande synt som Cubase har (Sonic Synten)

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Och den måste funka till W8. Hade tänkt göra beats i FL Studio och då behöver jag en synt som Cubase har med massa instrument i en. Finns det ? Tror den heter Halion nånting.

Redigerat av punchline82
Annons
Postat

Halion Sonic är du ute efter då, eller? Den finns att köpa som separat VSTi, där man har en större samling ljud som följer med, än i versionen som kommer med Cubase - och det finns fler möjligheter till justering av ljudet också, om jag inte kommer ihåg fel.

Som alternativ kan man nämna exempelvis det gamla Sampletank från IK Multimedia och för bättre ljud kan du överväga exempelvis Goliath från EastWest.

Om det räcker med lite sämre kvalisort på ljuden, så kan du också testa om EMU Proteus VX (som är gratis), räcker till för dina behov.

Postat

Halion Sonic är du ute efter då, eller? Den finns att köpa som separat VSTi, där man har en större samling ljud som följer med, än i versionen som kommer med Cubase - och det finns fler möjligheter till justering av ljudet också, om jag inte kommer ihåg fel.

Som alternativ kan man nämna exempelvis det gamla Sampletank från IK Multimedia och för bättre ljud kan du överväga exempelvis Goliath från EastWest.

Om det räcker med lite sämre kvalisort på ljuden, så kan du också testa om EMU Proteus VX (som är gratis), räcker till för dina behov.

provade EMU Proteus VX men det fanns ju inga ljud i den.

Postat

EMU Proteus är alldeles utmärkt, men funkar den med 64 bitars operativsystem?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.