Black Night Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 En fundering som kom upp i skallen, många band som jag har lyssnat på har vid vissa låtar haft med en snutt av nån radiopratare eller nyhetsankare som babblat i bakgrunden till låten. Funderingen är, kan man själv klippa in en ljudfil på valfritt prat eller är det tal om rättsliga saker som ska gås igenom om man ska använda t.ex Arne Weises jul prat?
Henric Svensson Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 Låter som att det är bäst att kolla upp innan, känns som det kan bli dyrt annars...förmodligen måste man ha någon form av tillstånd för att vara på den säkra sidan! 😎
wellness music Postat 29 december 2013 Postat 29 december 2013 En fundering som kom upp i skallen, många band som jag har lyssnat på har vid vissa låtar haft med en snutt av nån radiopratare eller nyhetsankare som babblat i bakgrunden till låten. Funderingen är, kan man själv klippa in en ljudfil på valfritt prat eller är det tal om rättsliga saker som ska gås igenom om man ska använda t.ex Arne Weises jul prat? Som Henric skiver behöver du kontakta och cleara med den som äger rättigheterna till inspelningen du tänkt använda.
Black Night Postat 29 december 2013 Trådstartare Postat 29 december 2013 Har försökt att googla iaf men hittar inget om att det skulle vara skyddat material, men får väl ringa eller maila SVT och höra vad som gäller.
Black Night Postat 29 december 2013 Trådstartare Postat 29 december 2013 Fick iaf svar från TV4: "Allt som publiceras är skyddad enligt Svensk lag av upphovsrätten i 70 år oavsett vem som gör tolkningen av något om det inte tydligt är släppt under en fri licens. Detta är inte ett officiellt svar från TV4-Gruppen." Då har man lärt sig det och det blir att själv eller be någon annan fejka en nyhet om jag behöver det.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.