Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag tänkte boka in ett gäng sånglektioner i Stockholm snart. Har försökt söka fram info på egen hand men tycker det är svårt att få ett grepp om vilka som är bra på vad. Alla verkar ju marknadsföra sig som "kom hit så blir du bäst på all typ av musik". Jag skulle uppskatta om ni som tagit sånglektioner här i Stockholm berättar lite kort om var ni gjort det samt vad det är för typ av sång ni pushats till och velat utveckla själva osv, dvs allmän matnyttig info

tack på förhand!

Annons
Postat

Jag gjorde det som övningselev åt blivande sångpedagog på SMI, Stockholms musikpedagogiska institut. Det är dock kö på att bli övningselev tror jag. Jag hade glömt bort att jag anmält mig när de till slut ringde. Det var dock väldigt givande för mig och hon hjälpte mig att utveckla min röst något enormt. Och då hade jag innan dess sjungit i många år och släppt två skivor som soloartist. Det hon framför allt hjälpte mig med var att hitta nyckeln till det övre registret av min röst. Har en rätt mörk röst men med hennes hjälp kunde jag sjunga arior bortom vad jag trodde var möjligt.

Postat

ja okej! jag har fått finansiering i julklapp för sånglektioner, så jag tänkte boka rakt upp och ner så jag får det gjort. kanske kan vara en idé att ställa sig i kö så man kan få lite lektioner efter jag haft mina lektioner dock, kan väl aldrig skada!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.