Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Söker med ljus och lykta efter ngn som kan tänka sig sälja denna plugg. Finns ni därute?

Tar in riktig gitarr på betalda produktioner, men eftersom jag inte behärskar det själv är VG2 en plugg som skulle vara grym till mina demos.

/M

Annons
Postat

Du har inte övervägt alla andra gitarrpluggar som finns på marknaden? Typ Realstrat, RealLPC, Electri6ity, Acousti6ity (släpps snart), Prominys V-metal, Ilya Efimovs pluggar osv osv?

Postat

VG2 vill jag inte sälja, men jag har den ursprungliga VG som jag kan sälja om den är intressant? Största skillnaden mellan VG och VG2 är att det inte går att modifiera kompfigurerna i den ursprungliga.

Annars finns det som sagt flera andra alternativ, som JohnRick säger (jag har själv RealStrat, RealLPC och Electri6ity) - men de är inte självspelande med färdiga kompfigurer, som VG är - så det är inte riktigt samma stuk på dem...

Postat

VG2 är den i något "paket" hos steinberg? Är den bra, isf på vad?

VG försvann tyvärr ur Steinberg-sortimentet när Wizoo (som skapade till ljudmotorn och har rättigheterna till den) köptes upp av Digidesign och all utveckling lades ner för andra plattformar än PT. 🙁

Fram tills dess var VG det mest sålda virtuella instrumentet i Steinbergs historia - något som säger lite om hur unikt det var... Idé, inspelning etc av min gode vän, Sven Bornemark. 🙂

Postat

Ser att ingen nämnt Ample Sound ännu vilket är den absolut bästa serien gitarrer för Cubase, Logic och Pro Tools, samt övriga.

AGT - Alustisk Taylor

AGM - Akustisk Martin

AGL - Akustisk Nylon. Kommer inte ihåg märke.

AGP - PRS

AGF - Fender

AGG - Gibson

Alla gitarrer kommer i strum och finger. Låter så sjukt bra. Låter som när jag tar in någon och spelar in på riktigt fast aningen bättre. Ibland du bra jag upp med riktig. Bara för känslans skull.

God Jul!!!

Mvh,

Fredrik

Postat

Ser att ingen nämnt Ample Sound ännu vilket är den absolut bästa serien gitarrer för Cubase, Logic och Pro Tools, samt övriga.

AGT - Alustisk Taylor

AGM - Akustisk Martin

AGL - Akustisk Nylon. Kommer inte ihåg märke.

AGP - PRS

AGF - Fender

AGG - Gibson

Alla gitarrer kommer i strum och finger. Låter så sjukt bra. Låter som när jag tar in någon och spelar in på riktigt fast aningen bättre. Ibland du bra jag upp med riktig. Bara för känslans skull.

God Jul!!!

Mvh,

Fredrik

Ä r de självspelande med inbyggda kompfigurer som Claes uttrycker det?

Postat

Ä r de självspelande med inbyggda kompfigurer som Claes uttrycker det?

Både och. Det finns färdiga som man aktiverar från C3 till C4 tror jag det är. Sen kan du också radera mönstret på tex C3 och göra ett eget. Du väljer själv ackord mellan C2 och B2. I pluggen väljer du vilken typ av ackord som du vill ta. Moll, Dur och färgningar.

Postat

Tack för alla svar. Ample Sound känns intressant. Kan bli ett sådant framöver.

Claes- jag har VG1 sedan tidigare, det är därför jag är intresserad av tvåan. Jag ska passa på att fråga dig om råd ang 1an. Jag har ominstallerat alla mina pluggar i min nya dator. Men just VG1 funkar inte. Jag har naturligtvis köpt programvara, annars hade jag kunnat förstå följande problem:

När jag påbörjat installationen av CD1 komer det upp en ruta som säger att det "can be installed only from original cd". Det är ju original, så jag fattar ingenting.

Kan det ha att göra med att jag kör C6 i 64bitars på min nya dator?

Postat

Jag har bara installerat 2:an på min dator, så dessvärre vet jag inte. Kolla om det finns någon senare version på Steinbergs ftp-site. Det kan annars vara så illa, att ettan inte funkar på de nya operativen... 🙁

Ring annars Emil, som håller i Steinberg-supporten, och hör om han har några idéer.

http://www.steinberg.net/en/support/support_contact/scandinavia_english.html

Postat

Du har inte övervägt alla andra gitarrpluggar som finns på marknaden? Typ Realstrat, RealLPC, Electri6ity, Acousti6ity (släpps snart), Prominys V-metal, Ilya Efimovs pluggar osv osv?

Kollade ilya Efimov - TC Strum (telecaster). Någon som har erfarenheter av någon av deras strum-varianter (lär vara samma motor)? Vad har de för form av registrering/authorization? Lite svårt att få fram info. Säljs för €60 (normalt €100) någon dag till så jag är tacksam för snabbt svar. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.