Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Minns att i SX3 bla så kunde man splittra pan i olika kanaler. Typ så att den blev en bredare steroebild. Kan man göra det i Elements 7 ?

Typ så här: tänk att strecket motsvarar sttrecket i kanalen i Cubase. pan L R alltså.

I = center men sen kunde man göra så här: I-----I alltså dra dom åt varsitt håll. Skulle vilja göra det nu i mitt projekt men går det överhuvudtaget ?

Om, hur ?

Annons
Postat (redigerat)

Lite osäker på vad du menar.. Men om du vill splitta ett stereo-spår har jag för mig att du kan importera filen från Poolen och välja "split channels". Här finns olika sätt att göra detta på och var filen hamnar. Kolla manualen. Detta gäller iofs C7 vet ej om det finns i Elements.

Ett annat alternativ är att exportera audio och välja mono om en sådan ruta finns i Elements. Möjligen finns ett enklare sätt..

Sedan har jag lite svårt att förstå hur du skulle få en bredare stereobild med att splitta. snarare skulle du kunna få en smalare bild på detta sätt. Om du vill ha en bredare stereobild på befintligt stereo spår, luktar det lite MS-behandling, dvs att lyfta fram skillnaden i signal i L och R kanalen.

Redigerat av laban1
Postat

Finns det inte en bra plugg för de då ? Vet att det gick att splittra pan stolpen till två i SX3.

Postat (redigerat)

Du menar förmodligen "Pan-mode" men jag är inte säker på att den finns i Elements 7 eftersom SX3 är en fullversion.

Prova att ställ muspekaren på "pan-strecket" och klicka med högerknappen så ska menyn dyka upp där du har Stereo Combined och Stereo Dual panner... dyker den inte upp så finns den inte i Elements 7

Du får dessvärre inte bredare stereobild av detta utan det är en möjlighet att justera vänster och höger kanal fritt i stereofältet helt oberoende av varandra.

Redigerat av Lundin
Postat

Du menar förmodligen "Pan-mode" men jag är inte säker på att den finns i Elements 7 eftersom SX3 är en fullversion.

Prova att ställ muspekaren på "pan-strecket" och klicka med högerknappen så ska menyn dyka upp där du har Stereo Combined och Stereo Dual panner... dyker den inte upp så finns den inte i Elements 7

Du får dessvärre inte bredare stereobild av detta utan det är en möjlighet att justera vänster och höger kanal fritt i stereofältet helt oberoende av varandra.

Okej men hur ska man göra så man får en bred steroebild ?

Postat (redigerat)

Kolla efter Stereo widening eller liknande.

Här är en länk till vad det verkade som gratis pluggar.. Stereo breddning

Stereotouch från Woxengo är schysst för de pengar den inte kostar.

Redigerat av Lundin

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.