Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej !!

Skulle behöva lite tips av er proffs!

Skulle vilja att ni kommer med input hur jag skulle kunna få en bra Studio! då tänker jag främst ljud mässigt.

Kanske ge tips om placering m,m!

Bifogar en Bild på rummet!

Som ner ser ovanför fönstret snedar taket lite! ca halvmeter in i taket!

Jag funderar främst på vad jag ska köpa för Absorberings "kuddar" och vad jag ska placera dem?

Tacksam för svar för just nu ekar rummet lite!

ska dock få upp lite tavlor.

Plus att jag ska fixa stativ till KRK VXT6 monitorerna som kommer stå bakom skrivbordet.

I anslutning till studion har jag en Walkincloset där sång och gitarr läggs! alltså i ett annat rum!

Rummet är 2,40 x 3,80

Mvh Christopher

post-36795-0-88352200-1387491321_thumb.jpg

post-36795-0-92174200-1387491425_thumb.jpg

Annons
  • 4 veckor senare...
Postat

Första reflektion är viktigast sen bakom och "framför" högtalarna (bakom dig)

Sätt dem lite var stans sen men sätt dem inte hör högt eller lågt utan i lagom höjd med högtalarna. Bastraps är också viktigt i ett litet rum

Postat

sen ska du nog inte förvänta dig några underverk i det rummet

du kan säkert få till ett hyggligt musikskrivar-/prodrum - men studio kräver lite mer på alla sätt och vis

Postat

Första reflektion är viktigast

Hur ska du fixa 1a Reflektionen på högersidan där det finns skåp?

Sätta dämpning på skåpsdörren, men den bör ju gå att öppna...

Plocka bort dörren, och sätta dämpning längst bak i skåpet?

Flytta skåpen?

Postat

Sätta dämpning på insidan av dörren? Så blir det liksom en skärm när man ställer upp den? Om det sedan är kläder eller så i skåpet blir det liksom dubbel effekt.

Postat

Sätta dämpning på insidan av dörren? Så blir det liksom en skärm när man ställer upp den? Om det sedan är kläder eller så i skåpet blir det liksom dubbel effekt.

Det kanske är en bra ide om nu dörrarna går att ställa på vid gavel typ180grader 🙂

Postat

sen ska du nog inte förvänta dig några underverk i det rummet

du kan säkert få till ett hyggligt musikskrivar-/prodrum

Och vad kan han göra för att åstadkomma det

Postat

tåg är ju miljövänligt - så vadå?

själv då?

Du är en av dom på Studio forum som är proffs. Outeastproduction undrar vad han ska göra, inte vad han inte ska göra. Varför talar du inte om det för honom? Tänk så mycket bättre du skulle känna dej.

Postat

Du är en av dom på Studio forum som är proffs. Outeastproduction undrar vad han ska göra, inte vad han inte ska göra. Varför talar du inte om det för honom? Tänk så mycket bättre du skulle känna dej.

det känns inte som du är rätt person att ha några som helst synpunkter med tanke på vad du parallellt i en tråd bredvid bidrar med...

men i vilket fall: ut med skåpen

in med en soffa mot väggen mittemot fönstret om inte dörren kommer i vägen - annars en fåtölj

matta på golvet, absorbenter på väggar och tak enl adrumdrums pdf

blir ett lysande litet rum att skapa musik i

Postat

det känns inte som du är rätt person att ha några som helst synpunkter med tanke på vad du parallellt i en tråd bredvid bidrar med...

men i vilket fall: ut med skåpen

in med en soffa mot väggen mittemot fönstret om inte dörren kommer i vägen - annars en fåtölj

matta på golvet, absorbenter på väggar och tak enl adrumdrums pdf

blir ett lysande litet rum att skapa musik i

Bra. Om det är nåt personligt jag har missat, spått ut.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.