Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har nyss spontanköpt lite prylar för att börja göra musik hemma, fick ett bra pris så det får anses vara en tidig julklapp till mig själv. Jävligt färsk inom allt som har med musikskapande att göra och en tanke slog mig som jag inte tänkt på innan jag köpte allt....

Slog till på dessa högtalare:

https://www.4sound.se/itempg.aspx?id=30112&artno=301252

Med detta ljudkort till min PC:

http://www.thomann.de/se/avid_mbox_pt_express.htm

Kom att tänka på att jag förmodligen också behöver en förstärkare då inte bara ljudkortet lär räck, eller hur? Haha, så jävla länge sedan jag använde riktiga högtalare då jag flyttar runt mycket mellan olika länder och emellanåt bott korta perioder hemma. Har en gammal (20+ år) Pioneer stärkare i källarn som kanske kan hjälpa mig om det behövs, eller vad tror ni?

Världens kanske mest pinsamma fråga att ställa på ett forum som detta, men jag vet ärligt talat inte sånt här. Frågar man inte så lär man sig inte. 😄 Första posten här - please be kind 😄

Annons
Meidenberg (oregistrerad)
Postat

Du behöver ingen förstärkare, det sitter redan i monitorerna, plugga från utgångångarna på ljudkortet och in i baken på dom och kör 🙂

Postat

Kom att tänka på att jag förmodligen också behöver en förstärkare då inte bara ljudkortet lär räck, eller hur?

du har inbyggd förstärkare i högtalarna - dom är aktiva som det så fint heter

plug & play

Postat

En fråga till nu när jag äntligen fått hem dom! Behöver sladdar. Sett på mitt ljudkort att det är TRS jag ska använda, då jag har dessa inputs både på min Mbox och mina monitorer. Stämmer detta?

Som jag förstått det kan jag köpa lite vilka sladdar som helst och bara köpa till TRS inputs. Men tänkte fråga här först då ni kanske har rekommendationer? Vissa kablar är ju helt överdrivet dyra och känns lite för mycket helt enkelt.... 🙂

Tacksam för råd. God jul på er 😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.