Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

https://www.dustinhome.se/Checkout.aspx

Här har jag lagt till ett paket vad jag tror fungerar men jag har aldrig byggt en dator innan så vill hemskt gärna att någon kan kolla att allt fungera bra ihop.

Det ska inte vara en värstingdator utan mer en hyffsad DAW. Ska spela in ettan olika spår och sedan lägga någon effekt på det m.m, inget överdrivet!

Datorn ska även kunna användas till att surfa runt lite på nätet, ladda ner någon film, lyssna på musik, alltså inget märkvärdigt.

Hjälp och tips uppskattas!

Annons
Postat

Kommer använda mig av ljudinterface men om jag vill koppla krk högtalare till datorn kanske det är bättre med inbyggt ljudkort eller vad tror ni?

Postat

Det ser väl bra ut. Vilket OS ska du ha?

Externt eller internt ljudkort spelar ingen större roll. Externt kan man lättare flytta mellan datorer, i övrigt är internt kanske smidigare (och ev billigare?).

Att koppla in KRK-monitorerna direkt i datorn skulle jag undvika - mest pga av avsaknandet av riktig volymkontroll.

Postat (redigerat)

Varför satsa på ett H87 chipset på moderkortet när du tänkt köpa en processor med tillägget K ur intels sortiment? Ska du klocka processorn så bör du satsa på ett moderkort med Z87 chipset. Oavsett så kan du skippa grafikkortet, Grafikretsen i CPU´n gör jobbet alldeles utmärkt och du får en komponent mindre som kan strula med Audio.

Ska du däremot inte klocka så är det bara att köra med moderkortet du valt. Varför du skulle vilja koppla monitorerna direkt till datorn känns obegripligt om du nu skall ha ett ljudinterface? Ska du tracka ett spår i taget samt köra VST-instrument m.m. funkar ett interface med USB alldeles utmärkt.

Redigerat av Bullerbyn
Postat

Ja jag valde k processorn för överklockning men visste inget om vilket moderkort jag ska ha till det därav skrev jag denna post här! Z chipet på moderkortet säger du för överklockning? H fungera inte för det eller är det sämre?

Postat

Ja jag valde k processorn för överklockning men visste inget om vilket moderkort jag ska ha till det därav skrev jag denna post här! Z chipet på moderkortet säger du för överklockning? H fungera inte för det eller är det sämre?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.