laban1 Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Linda in orden är ju en typiskt toffel verksamhet. Jag tror på öppen, rak och ärlig dialog. Daltande samt 'fence sitting' är oerhört toffel. Kan man gissa på att du är singel? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Kan man gissa på att du är singel? 🙂 Gift sen 8 år tillbaka. Pratar av egen erfarenhet. Kan man gissa på att du är toffel? :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 (redigerat) Gift sen 8 år tillbaka. Pratar av egen erfarenhet. Kan man gissa på att du är toffel? :-) 🙂 Jag tolkade ditt inlägg som du var för "brutalt ärlig varianten", men jag misstolkade dig nog, du ville nog låta lite macho bara. ☺️ Redigerat 19 december 2013 av laban1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 🙂 Jag tolkade ditt inlägg som du var för "brutalt ärlig varianten", men jag misstolkade dig nog, du ville nog låta lite macho bara. ☺️ Jag försöker att ge tips till TS som han efterfrågat. Tycker du att en rak, öppen, och ärlig dialog där man försöker hitta en lösning till hennes sömnproblem är macho? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 (redigerat) Jag försöker att ge tips till TS som han efterfrågat. Tycker du att en rak, öppen, och ärlig dialog där man försöker hitta en lösning till hennes sömnproblem är macho? Ja, om man inte vill "linda in det som är en typisk toffel-verksamhet" som du tidigare sa. En stor del är inte enbart vad man säger, utan väldigt viktigt hur det sägs och hur det framförs och i vilken anda. Öppen och ärlig är nog bra men "Rak" ... det beror på vad du menar i praktiken. Redigerat 19 december 2013 av laban1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Ja, om man inte vill "linda in det som är en typisk toffel-verksamhet" som du tidigare sa. En stor del är inte enbart vad man säger, utan väldigt viktigt hur det sägs och hur det framförs och i vilken anda. Öppen och ärlig är nog bra men "Rak" ... det beror på vad du menar i praktiken. Rak som i...så här känner jag. Jag förväntar mig att min fru är lika rak, och det är hon. Är hon macho då? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 (redigerat) Rak som i...så här känner jag. Jag förväntar mig att min fru är lika rak, och det är hon. Är hon macho då? Som sagt det beror mycket på i vilken anda det framförs.. Hur som helst...TS verkar behöva samla lite mod och gaska upp sig lite, han verkar definitivt behöva vara lite öppnare och berätta vad han vill och vad han känner. Det är han skyldig sig själv. Redigerat 19 december 2013 av laban1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Toffel eller ej är väl inte särskilt intressant? Linda in är i min bok att gå som katt kring het gröt. I min erfarenhet kommer det sällan något gott av det, det blir bara missförstånd då den mottagande parten börjar tolka och gissa vad den givande parten försöker förmedla. Håller därför med oakleaf att ärligt berätta vad man känner är rätt väg att gå. Lösningen är bådas ansvar men vad man själv känner är ens eget. Om vi inte pratar om psykisk misshandel. Jmr "Du gör mig så arg"" med "Jag blir så arg när du gör så!". Det första är inte ta ansvar för vad man känner vilket det senare är. Lösningen återigen bådas. 2 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Daltande samt 'fence sitting' är oerhört toffel. en helt annan sak med face sitting 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 en helt annan sak med face sitting 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 en helt annan sak med face sitting 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Kan man gissa på att du är singel? 🙂 Jävligt provocerande och korkat inlägg Du menar att man är king för att man lyckas behålla en tjej Det tycker jag är mindre kung än att säga vad man känner Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Som sagt det beror mycket på i vilken anda det framförs.. Hur som helst...TS verkar behöva samla lite mod och gaska upp sig lite, han verkar definitivt behöva vara lite öppnare och berätta vad han vill och vad han känner. Det är han skyldig sig själv. Andan det framförs i skall med fördel vara rak men öppenhjärtlig. Alltså inte Gunvald Larson stuket. Bra skrivet annars. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 (redigerat) Jävligt provocerande och korkat inlägg Du menar att man är king för att man lyckas behålla en tjej Det tycker jag är mindre kung än att säga vad man känner En toffel kan aldrig bli kung. 😉 Redigerat 19 december 2013 av oakleaf Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 En toffel kan aldrig bli kung. 😉 Vad betyder toffel? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Ja, om man inte vill "linda in det som är en typisk toffel-verksamhet" som du tidigare sa. En stor del är inte enbart vad man säger, utan väldigt viktigt hur det sägs och hur det framförs och i vilken anda. Öppen och ärlig är nog bra men "Rak" ... det beror på vad du menar i praktiken. Det var precis min poäng och man om man tolkar det som toffel så har man missuppfittat totalt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oakleaf (oregistrerad) Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Vad betyder toffel? Toffel! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Evil_E Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Vad betyder toffel? Tagit från wikipedia... Toffelhjälte är en nedsättande och skämtsam beteckning på mannen i familjen som styrs av kvinnan. "Att stå under toffeln" (från ty. unter dem pantoffel stehen) är ett uttryck som används med syftning på skon som symbol för herravälde och toffel som typisk kvinnlig eller hemmabetonad fotbeklädnad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Casperfren Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Haha, okej. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 19 december 2013 Dela Postat 19 december 2013 Toffel och toffel. Det behöver man ju inte vara för att man följer fruns nyck, om man nu ska kalla det så när hon inte vill sova själv, det kan ju vara så att mannen också har nån konstig jobbig "grej" som frun står ut med eftersom hon älskar honom? Då är det ju att både ge och ta lika mycket. Undrar om TS tjej sett det här nu. Då skulle jag gissa att tjejen blev väldigt arg… Åtminstone först. Vrålarg… Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johanberg Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Johanberg Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Hur har det gått för TS, är han avrättad månne? Instängd i källarn, Fritzelstyle? Eller är han på väg mot billboard? Let us know! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cborg Postat 20 december 2013 Dela Postat 20 december 2013 Kommunikation och kompromisser är en stor konst i sig. När det gäller satsningen så har jag som vanligt inget annat råd än det som The D ger: 🙂 https://www.youtube.com/watch?v=nIFldHLi_Xw Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pile63 Postat 21 december 2013 Dela Postat 21 december 2013 Genom att tala med varandra och respektera andras åsikter, kompromissa kan man lösa det mesta. Genom att vara tyst och bara köra över eller gå bakom ryggen på någon, kommer för eller senare att slå tillbaka. Hoppas verkligen TS har hittat en lösning som fungerar för honom. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ironman Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 (redigerat) Jag har aldrig varit så ensam som nu över julen. Jag försökte ta mitt liv men jag lyckades inte 🙁 Edit: så lämna inte din kärlek. Redigerat 27 december 2013 av ironman Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Erik dP Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Jag har aldrig varit så ensam som nu över julen. Jag försökte ta mitt liv men jag lyckades inte 🙁 Edit: så lämna inte din kärlek. ...Du är inte ensam. Du har oss på forumet. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Jag har aldrig varit så ensam som nu över julen. Jag försökte ta mitt liv men jag lyckades inte 🙁 Edit: så lämna inte din kärlek. Deppigt… Det brukar kännas bättre efter nyår. Jul är hemskt om man är ensam mot sin vilja. Gör lite musik, det kanske blir ruggigt bra.… Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
JJRockford Postat 27 december 2013 Dela Postat 27 december 2013 Jag har aldrig varit så ensam som nu över julen. Jag försökte ta mitt liv men jag lyckades inte 🙁 Edit: så lämna inte din kärlek. Det finns mycket bra att göra när en känner så där, även om det kanske inte känns som det en vill just då. Men som Nilsson säger, göra lite musik! Eller mycket. Det kan vara segt att komma igång, men försök ge det några timmar, så brukar det lossna. I a f för mig. Träna är också bra. Gärna någon form av gruppträningspass. Om det sen är dans, kampsport, gympa, innebandy spelar nog mindre roll. Det viktiga är att köra lite med kroppen, och att träffa människor. Människan är ju ändå gjort för att leva i grupp. Blir det likadant framåt nyår, kolla runt lite vad det finns för aktiviteter att gå på. Här i Stockholm (kommer ej ihåg var du bor?) finns ett antal olika tillställningar dit alla är välkomna. Är det här något du känner av annars också, försök utgå ifrån att några av de saker som verkligen gör människor lyckliga är att känna att en fyller en funktion i ett större sammanhang, och att hjälpa andra. Så försök hitta någon aktivitet som passar in på det. Finns många organisationer som jobbar ideellt som alltid behöver folk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 28 december 2013 Dela Postat 28 december 2013 Jag har aldrig varit så ensam som nu över julen. Jag försökte ta mitt liv men jag lyckades inte 🙁 Edit: så lämna inte din kärlek. Om du på allvar försökte begå självmord tycker jag du ska vända dig till psykvården. De har kunskap, rutiner och erfarenhet som kan hjälpa dig. Har en närstående som försökt flera gånger. Det finns hjälp att få. Att göra musik när det känns jobbigt är bra om det avleder dig från tankarna. Om det förstärker bör du låta bli. 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 28 december 2013 Dela Postat 28 december 2013 Om du på allvar försökte begå självmord tycker jag du ska vända dig till psykvården. De har kunskap, rutiner och erfarenhet som kan hjälpa dig. Håller med, sök hjälp och någon att prata med om det här. Vi ska alla trilla av pinn ändå liksom, det är klart att det kommer kul grejer framöver även om det inte känns så just nu. Unna dig något, musik eller inte, träning är inte fel, försöka hamna i nåt socialt sammanhang som i kommentarerna ovan. Gå en kurs, i vad som helst foto, videofilmning.. Jag känner med dig. Du är inte ensam om att känna så här ibland, särskilt inte kring jul. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts