Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag använder Cubase 5 och kör Superior Drummer. När jag laddar ett stort bibliotek i SD som använder nästan 4 gb ram så crashar Cubase. Detta trots att jag har 12 GB ram installerat i Win 7 64-bit.

Jag antar att detta har att göra med att Cubase endast är 32-bit? Beror det även på att SD är 32-bit? Är lite förvirrad över detta. Är det något jag kan göra för att råda bot på detta?

Tacksam för svar.

Annons
Postat

Varför har du inte installerat 64-bitsversionen av C5 när du kör 64-bits Windows? Den ligger på samma skiva, så det är bara att köra installationen. 🙂

C5 var i och för sig inte så bra på att köra 32-bitspluggar i 64-bitsversionen, så det skulle nog vara bättre att uppgradera till C7, men annars kan du köra med jbridge för att gå runt den sämre hanteringen av den inbyggda 32-bitsbryggan i C5: http://jstuff.wordpress.com/jbridge/

Om SD är 32-bit, så kan det inte heller hantera mer än 4GB, så det kan vara läge att uppgradera det också...

Postat

Tack för svar! Så då spelar det antagligen ingen roll om jag byter till Cubase 64-bit om SD är 32-bit? SD 64-bit måste man köpa en ny "licens"? Inget som ligger på samma skiva?

Postat (redigerat)

SD har också 64 bit om du väljer att installera den som det, kostar inget extra...

Har du den på skiva så kolla Toontracks hemsida så kan du ladda ner den...

Redigerat av D200

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.