Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Så ingen ide att köpa den om man äger X1an ?

Postat

Borde det inte finnas något jämförande test med X1 eller är den så väldigt ny?

Jag vet faktiskt inte när den släpptes. Jag skulle tro att den är något år gammal, jag har sett den i annonser ett flertal gånger.

Så ingen ide att köpa den om man äger X1an ?

Jag har X1:an men är ändå rätt sugen på Magneto, NÅGON skillnad måste det ju vara...frågan är bara vad?

Postat

Jag har X1:an men är ändå rätt sugen på Magneto, NÅGON skillnad måste det ju vara...frågan är bara vad?

Vad var det för skillnad på frekvensgången? Det bör väl finnas på hemsidan.

Postat

Vad var det för skillnad på frekvensgången? Det bör väl finnas på hemsidan.

Diagram över frekvensgången finns endast för X1:an. Fan vad hemliga dom ska vara...hehe.

Postat

Diagram över frekvensgången finns endast för X1:an. Fan vad hemliga dom ska vara...hehe.

Det kanske bara är ny grill och skal... 😳

Postat

Det kanske bara är ny grill och skal... 😳

Jag funderade också på det...men varför?

Det enklaste är väl att köpa en och göra lite A/B-tester. Det får nog bli så...

Postat

Jag funderade också på det...men varför?

Det enklaste är väl att köpa en och göra lite A/B-tester. Det får nog bli så...

Men varför? Förstår inte riktigt motivet till att köpa en (troligen) snarlik mikrofon? Och dessutom helt på känn?

Postat (redigerat)

Men varför? Förstår inte riktigt motivet till att köpa en (troligen) snarlik mikrofon? Och dessutom helt på känn?

Just för att den är så billig...och för att det är kul med prylar. Dessutom skadar det aldrig att ha två kondensatormikrofoner. 🙂

Redigerat av Måsart
Postat (redigerat)

Nt1 bygger på en helt ny kapsel/teknik och ska inte förväxlas med nt1a. Nu ska det dock sägas att jag inte testat micken utan bara läst om den. Toppen ska enligt utsago vara betydligt mjukare än nt1ans "toppade diskant", vilket såklart verkar trevligt. Tror micken kommer tidigt 2014, om man inte redan kan beställa den från tysken dvs.

mvh Jon

Redigerat av Yllet
Postat

Magneto - varför döper men en kondensatormick till detta? Snacka om förvirring... Electreto den nya dynamisk micken, nu ännu bättre!...Kalkono den godaste skinkan.. 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.