Jump to content
Annons

Metallica, Black Sabbath och Iron Maiden live i sommar - vilka väljer ni?

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Metallica i Stockholm, Black Sabbath i Sölvesborg och Iron Maiden i Norrköping. Vilka väljer ni att beskåda i sommar? Alla tre? Eller skiter ni i hela prylen?

För min del känns Maiden överlägset hetast, dom låter ju fortfarande riktigt bra.

Redigerat av Måsart
Annons
Postat

Jag hade nog gärna sett Sabbath. Det är nog sista chansen här i Sverige. Mest för nostalgins skull, har inte direkt höga förväntingar på Ozzy haha. Metallica har jag redag sett ett antal ggr så det får räcka!

Postat

Jag hade nog gärna sett Sabbath. Det är nog sista chansen här i Sverige. Mest för nostalgins skull, har inte direkt höga förväntingar på Ozzy haha. Metallica har jag redag sett ett antal ggr så det får räcka!

Maiden då?

Postat

Får jag en miljon kronor... nej, tio miljoner kronor så lovar jag att gå på alla tre... njae, två av dem kanske. Näe, en av dem.

Postat

Maiden då?

Hmm, visst gillar jag Maiden men jag har aldrig varit något större fan, jag lyssnade mer på Metallica när jag var yngre, eller bara Metallica rättare sagt haha. Men visst hade det varit kul att se dem med 🙂 Vafan bjuder du så ser jag dem alla!

Postat

Hmm, visst gillar jag Maiden men jag har aldrig varit något större fan, jag lyssnade mer på Metallica när jag var yngre, eller bara Metallica rättare sagt haha. Men visst hade det varit kul att se dem med 🙂 Vafan bjuder du så ser jag dem alla!

Såklart, ge mig ditt kontonummer så sätter jag in några tusenlappar... 😎

Metallica vill jag se men det lär inte bli så.

Varför inte?

Postat (redigerat)

Orkar inte åka dit. Black Sabbath har jag sett...nästan. Ozzy and friends.

Alright!

Redigerat av Måsart
Postat (redigerat)

Metallica lätt 😄 har sett dem live 5 gånger hittils.

När jag började spela gitarr spendera jag nog de två första åren på att lära mig samtliga låtar av metallica. Var ett extremt hardcore fan av metallica när jag var yngre.

Jag hoppas fortfarande på att få höra min favoritlåt live, The Frayed Ends Of Sanity.

Redigerat av vmbr
Postat (redigerat)

Vilken jävla energi han har den gode Dickinson! Gubbfan är ju 55 bast...

http://www.youtube.com/watch?v=COvCPJGjaiE

Metallica lätt 😄 har sett dem live 5 gånger hittils.

När jag började spela gitarr spendera jag nog de två första åren på att lära mig samtliga låtar av metallica. Var ett extremt hardcore fan av metallica när jag var yngre.

Jag hoppas fortfarande på att få höra min favoritlåt live, The Frayed Ends Of Sanity.

Hur tycker du att Metallica har åldrats? James röst har ju gått igenom en hel del olika faser genom åren.

Jag kan tycka att Lasse får oförtjänt mycket skit, MEN, om han har en dålig dag bakom pukorna så sänker han resten av bandet ordentligt.

Redigerat av Måsart
Postat

Har alltid missat Maiden då de varit här.. Tror jag såg Sabbath sist ..men..fyff@en.. Ozzy är ingen underhållning, den gamla stapplande gubben.. kommer han med Rullator den här gången blir jag inte förvånad.. hade hellre sett Tony Martin på micken faktiskt.. mer min stil. Så är Ozzy on the Microphone struntar jag i dem.. Maiden vore ball o se.. Dickinsson är ju fortfarande rätt energisk.

Postat

Sätt Black Sabbath en gång, det räcker.

Sätt Iron Maiden 4 gånger, exakt samma "skit" varje gång så det räcker definitivt.

Sätt Metallica 3 gånger och dem blir bara sämra och sämra IMO för varje gång.

Så jag passar på allihop! Blir nog Staterna för mig nästa sommar och dra på Warp tour.

Postat

läste nått om att man får rösta vilka låtar metallica ska spela när man köper biljett, blir det mest låtar från de 3 första plattorna kunde de ju vara intressant att se dem.

Paul Dianno kommer väl till sverige under vintern/våren, då blir det ju låtar från maidens bästa plattor (de 2 första).

sabbath känns inte så lockade.

Postat (redigerat)

Hur tycker du att Metallica har åldrats? James röst har ju gått igenom en hel del olika faser genom åren.

Jag kan tycka att Lasse får oförtjänt mycket skit, MEN, om han har en dålig dag bakom pukorna så sänker han resten av bandet ordentligt.

Tycker dom har levererat bra på alla spelningar, jag har varit på de 3 främsta raderna på samtliga och det bidrar nog en hel del till upplevelsen. Har varit på jävligt många spelningar och festivaler men inget slår metallica när det kommer till publikupplevelsen, maiden är inte ens i närheten. Den bästa spelningen är helt klart rock am ring 2008, värt att kolla in på youtube för dem som inte sett.

Jag har aldrig förstått all kritik mot Lars och Kirk, oavsett om dem egentligen spelar som krattor så är helhetsupplevelsen fortfarande riktigt hög för mig personligen. Lars kör så simpla och tråkiga grejer så det egentligen inte sänker låtarna speciellt mycket när han är off, stor skillnad mot tex chugga chugga metal där det är väldigt viktigt att trummorna är tight mot gitarrer och bas.

Vad gäller musiken så tycker jag att Death Magnetic är en av deras bästa plattor, that was just your life, the end of the line, all nightmare long och my apocalypse är bra livelåtar.

Top3 plattor:

Master of puppets

Kill em all

Death Magnetic

Top5 låtar

The frayed ends of sanity

Battery

No Leaf Clover

Orion

For whom the bell tolls

Redigerat av vmbr
Postat

iron maiden är fortfarande duktiga live - jag var på deras spelning för inte så länge sen. ljudet var uselt, förvisso, men det var nog arenan. sen gillar jag inte deras musik, tycker de har lite väl ensidig repetoar för en hel konsert...

black sabbath är ju guld om man inte sett dem. det är bra krut i nya trummisen och ozzys sång fungerar fortfarande trots att det är en bit från felfri. avsevärt bättre än ozzy & friends iaf. det var trist.. men kan vara vinklad då jag behövde lyssna på att zakk wylde skulle spela ett solo enbart konstiterat av shredding i en timme innan :'(

metallica har jag aldrig haft ett intresse av på någon nivå...

Postat

metallica har jag sett två gng, senast 93 på stadion, efter det så har det bara barkat utför, även om de fortsatt att släppa en del material som jag gillar så har jag inget intresse av dem live.

maiden har jag sett för många gngr redan och inget nytt att hämta där, men vilket liveband, har man inte sett dom så ska man bara göra det.

sabbath skulle jag kunna se bara för att ha fått det gjort, men tror jag satsar på roskilde i år, 20 år sedan sist! haha

sadomachine (oregistrerad)
Postat

Jag skiter i alla tre och åker på Metaltown och hoppas på lite hårdare metal än dom där tre.

Postat

Redan sett Maiden och håller för övrigt med Sixties om att de två första plattorna är bäst, så jag hade hellre åkt å kollat på Dianno (som jag dessutom alltid tyckt sjöng bättre än Dickinson, men hur han låtar nu vet jag inte ...). Sabbath såg jag i Köpenhamn för ett par veckor sedan, bra spelning! Metallica är jag helt enkelt inte intresserad av, alltid gillat deras första album men resten stinker. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.