david_gzon Postat 31 mars 2005 Dela Postat 31 mars 2005 (redigerat) Jag har Groove Agent och Cubase SX 2, (samt en hel del andra mjukvarusyntar och dylikt) Jag har inga problem med att spela in de andra syntarna, ( tex B4) men jag lyckas inte med Groove Agent. Jag aktiverar den som VST instrument, den dyker upp som ett eget spår längst ner. Jag sätter på den, (play) den börjar spela. Den slutar och börjar när jag trycker på stop och play i Cubase. Om jag skapar ett midispår kan jag välja Groove Agent som midi input, eller midi output. Jag kan också välja mitt ljudkort som midi input och output. Hur jag än kombinerar så kan jag inte spela in den. När jag spelar in en synt (tex B4) så väljer jag mitt ljudkort som midi input och B4 som midi output. Jag spelar på mitt klaviatur och trycker på rec i cubase, synten spelas in. Hjälp! Redigerat 31 mars 2005 av david_gzon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dannepop (oregistrerad) Postat 31 mars 2005 Dela Postat 31 mars 2005 Läs denna tråd: Groove Agent tråd Sedan måste du sluta skrika i detta forum. Lite hyfs behövs om man skall fortsätta som deltagare! Om du inte förstår så tycker jag att du skall ta reda på lite om hur man uppför sig online. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
david_gzon Postat 31 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2005 Förlåt, det är första gången jag använder ett sådant här forum och visste inte att texten skulle bli så stor. Det ska inte hända igen! 🙂😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 31 mars 2005 Dela Postat 31 mars 2005 (redigerat) Du måste aktivera midi out funktionen i programmet. Det gör du under setupfliken, och sedan finns det ytterligare en flik att öppna (har inte programmet på den här datorn, så svaret kan låta lite luddigt). Under den fliken el. luckan finns 4 st reglage. Den översta ska vara ställd till höger vid inspelning. Men ha den bara i det läget vid inspelning, annars låter ljuden som om du har glömt ställa synthen på local off. Alternativt mutar du kanalen. Det nedersta reglaget kan du ställa till vänster, eftersom det är någon form av vintage effekt för att få trummorna att låta som en gammal inspelning. Det ser inte så skoj ut när man skriver med stora bokstäver, så jag avråder dig till att göra så framöver. The Mr... 🙂 Edit: Stavfel Redigerat 31 mars 2005 av The Mr Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
david_gzon Postat 31 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2005 Jag ska testa det. Jag har en fråga till..... Hur sänker jag latencyn på mitt klaviatur när jag arbetar med midi. När jag spelar in audio är det inget problem med latency, men när jag spelar in midi, (tex när jag använder B4) så blir det ganska mycket latency? Någon? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 31 mars 2005 Dela Postat 31 mars 2005 Det kanske har med asio inställningarna att göra. Kolla om du har valt rätt asio-driver i device settings. Alternativt kan det ha med emulerade portar att göra, följ den här länken så hittar du svaret på den frågan. Men kopiera filen, klipp inte ut den som det står i förklaringen. Det orsakar bara onödiga problem. The Mr... 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
david_gzon Postat 31 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2005 Tack Mr, jag är inte så jättebra på midi, men brukar det vara latency? Jag hade ett samplat trumkomp som jag skulle lägga orgel på, trummorna från Groove Agent. När jag spelade (jammade) till trummorna när jag hade rec på lät det OK, men sedan när jag skulle lyssna på det, så lät det helt otight? Vad kan det bero på Spelar Groove Agent mot metronomen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
The Mr Postat 31 mars 2005 Dela Postat 31 mars 2005 Har du kollat så inte AUTOQ funktionen är på ON, ställ den på off i så fall. Den finns längst ner till höger i transport. Bilden är länkad från Majkens sida om cubase. Hoppas detär ok majken. Kolla upp den sidan, där kan man lära sig mycket. The Mr... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
david_gzon Postat 31 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 31 mars 2005 (redigerat) Stort tack till er som hjälpt, det här var en väldigt bra sida, om med tanke på hur nyfiken man är på nya saker så lär jag återvända. 😆 Redigerat 31 mars 2005 av david_gzon Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.