Mats Stålbröst Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Nyfiken på vad Spotify kommer att hitta på framöver? Onsdagen den 11 december kl 16.00 har du möjlighet att ta del av Spotifys pressevent i New York: www.livestream.com/spotifyevents /Mats
Demonproducenten Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 En välkommen nyhet vore bra ljud. det blir nog videotjänster
Halkbi Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Såg just strömmen i efterhand, och det var då inga (enligt mig) enorma nyheter som lanserades. *Spotify äntrar 20 nya marknader. *Det finns numera en gratistjänst för Android och iOS (dock i en kraftigt nedbantad shufflevariant.) *Led Zeppelin finns nu "exclusively" på Spotify. Det senare är väl den stora nyheten för de flesta. Dock så har ju både Pink Floyd och Led Zeppelin funnits på Wimp sedan länge, så enligt mig är det i och med det ingen större grej för oss skandinaver. Frågan är dock om Zeppelin försvinner från Wimp nu, i och med att Spotify marknadsför detta som exklusivt. Sades inget om en eventuell losslesstjänst. Själv emigrerar jag till Wimp så fort de fått fason på kopieringsskyddet till Wimp Hifi, så att tjänsten kan erbjudas till PC.
Zakyath Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 tycker den absolut största grejen var att de tar bort tidsgränsen på gratiskonton och gör att man får lyssna på mobilen. det lär väl göra skillnad från många mellan att ha ett gratiskonto istället för inget konto alls. 1
Claes Holmerup Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 Har de tagit bort Unlimited för 49:-/månad...? Kollar man på hemsidan så finns bara Free och Premium nu...
Zakyath Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 det är väl snarare free som tagits bort, medan unlimited har blivit gratis och bytt namn
Claes Holmerup Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 det är väl snarare free som tagits bort, medan unlimited har blivit gratis och bytt namn Nej - Free är ju med reklam. Unlimited är utan reklam.
hegobald Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 Fast Claes! 49:- kontra 99:- Whatever! Köpte en öl på tappen på Harrys härom kvällen den kostade 68:- och tog slut på under en halvtimme! 🙂
Zakyath Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 ska man ha spotify hela livet (man lär väl sluta köpa musik vid sidan av när man redan betalar för den, och ju längre man har spotify desto mer måste man "köpa ikapp" om man avbokar sitt konto) blir det en stor skillnad i längden. det kan bli några tio tusen extra till pensionen
hegobald Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 Nu kommer nog inte Spotify att finnas hela livet ut men.. 10 000:- Det är ju vad somliga spendera på en månad i dyra syrefria kopparkablar ivrigt påhejjad av Svalander t.ex! 🙂
Zakyath Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 varför skulle de inte finnas så länge? SAS har aldrig gått med vinst och funnits i 70 år 😉 och att vissa kastar pengar i sjön betyder inte att det är en god idé!
hegobald Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 Ok Zakyath! Vänder på min kommentar då.. 49:- kontra 99:-.. Jag bryr mig inte ett dugg på prisskillnaden.. Jag pantar burkar för mer på en månad! 🙂
hegobald Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 Eller se det så här.. Vad jag betalar för Spotify Premium motsvarar en 5000 del av min månadslön.. Och jag är ingen höginkomsttagare! Men jag älskar musisk!
Zakyath Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 tjänar du 500 000 kr i månaden är du en höginkomsttagare. jag börjar misstänka att du inte har full koll på det här med pengar 😉
FreudianSlip Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 tjänar du en halv mille i månaden? kognitiv dissonans säger freud
Claes Holmerup Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 ...men jag är en snåljåp som egentligen inte vill betala alls för annat än fullgod ljudkvalitet och jag har inte behov av de extra funktionerna man får med Premium, medan reklamen i Free blir irriterande, så Unlimited för 49:- tycker jag är en lagom kompromiss för slasklyssning. Får väl se hur länge jag får behålla det - eller om de gör om det automagiskt till Premium senare... Skivor som jag gillar köper jag. När all musik så småningom börjar säljas i okomprimerat format, så kan jag börja köpa låtar på nätet istället för att köpa CD.
kardo Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 (redigerat) Vad jag betalar för Spotify Premium motsvarar en 5000 del av min månadslön. Otroligt att du ändå måste panta burkar! 🙂 Redigerat 13 december 2013 av kardo
D Vibe Postat 14 december 2013 Postat 14 december 2013 (redigerat) Tror ni att det finns tillräckligt med utrymme på deras servrar för en losslesstjänst? Antar förövrigt att vissa inte blir nöjda förän de streamar 32 bit 192khz... Eller kommer hem med en rullbandsspelare med låtar som du valt 😉 Redigerat 14 december 2013 av D Vibe
SadamJR Postat 14 december 2013 Postat 14 december 2013 Finns det nu alltså bara två alternativ att köra på datorn?
hegobald Postat 20 december 2013 Postat 20 december 2013 Otroligt att du ändå måste panta burkar! 🙂 Öhh.. det är 1:- per burk i pant ju! 😉 99 brukar = 99:- lika med 1 månads Spotify! 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.