cluelesslyblue (oregistrerad) Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Hej! Jag är en låtskrivare som har en låt som snart är färdiginspelad och jag är riktigt kass på mixdelen, söker därför lite hjälp från någon som är bättre på sånt. Det skulle ju vara så himla roligt om någon vill försöka sig på att få ordning på min låt, det kommer även fler låtar så ett längre samarbete är aktuellt och skulle vara askul! Jag spelar in låtarna i logic, inspirationen kommer från olika håll, jag har ganska svårt att beskriva min musik och jag måste erkänna att jag inte riktigt hittat mitt sound ännu så det kommer nog många olika slags låtar. Om jag ska försöka beskriva så är jag inne på blues/pop/country, en del tycker att låtarna har ett brittiskt sound (vad dom nu menar med det) Om du vill lyssna på tidigare musik av mig kan du lyssna på www.soundcloud.com/malinnordmark Maila m@cluelesslyblue.se om du är intresserad eller om du undrar över något 🙂
Måsart Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Dina tidigare låtar var jättefina! Din röst är riktigt behaglig att lyssna på. Med lite putsning på "You're beautiful" så har du en hit... Svinbra!
cluelesslyblue (oregistrerad) Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Dina tidigare låtar var jättefina! Din röst är riktigt behaglig att lyssna på. Med lite putsning på "You're beautiful" så har du en hit... Svinbra! Men tack, jättekul att höra 🙂 Jag gillar den låten, var väldigt krasslig i halsen när jag spelade in den och mixen är ju inte den bästa, dags att fixa till den kanske!
Måsart Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Men tack, jättekul att höra 🙂 Jag gillar den låten, var väldigt krasslig i halsen när jag spelade in den och mixen är ju inte den bästa, dags att fixa till den kanske! Japp, kanonlåt! Sången var det absolut inget fel på, men det vore gött att "lyxa" till ljudbilden/arret lite! 🙂
cluelesslyblue (oregistrerad) Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 Japp, kanonlåt! Sången var det absolut inget fel på, men det vore gött att "lyxa" till ljudbilden/arret lite! 🙂 Ja såklart arret också, det skulle ju kunna göras riktigt fett! 😉
CHAE Postat 10 december 2013 Postat 10 december 2013 (redigerat) För att ta några ur mängden så är bl a signaturerna Gizmozis och Yllet här på forumet väldigt vassa på att mixa 🙂 Vänligen, CHAE Redigerat 10 december 2013 av CHAE 1
Håkan Lundqvist Postat 12 december 2013 Postat 12 december 2013 Hej Malin! Jag kan kanske hjälpa dig. Måste dock få veta lite mer om omfånget. Vad det är för instrumentering, hur många spår det ligger på etc. Är ingen mästare men har arbetat med mix och mastring på semi-proffessionellt nivå i drygt 10 år. Sänd PM om du är intresserad.
lundberg Postat 13 december 2013 Postat 13 december 2013 Det lät ju inte hundsmuts det där! "I will kick you" var den jag tyckte var ballast och mest intressant arrad. Hade gärna satt tänderna i det själv om jag haft tid.
ronnyrydgren (oregistrerad) Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 Jag prövar gärna. expert vågar jag inte påstå att jag är. Men skicka "You´re beautiful" till min mail med information som vad du vill hur den ska låta. Skicka referens matrial eller skriv i mailet referens som jag kan använda vad du tänker dig. Skriv information som låtens bpm. Kanske jag kan göra något bra eller så lyckas jag inte. Men jag prövar gärna 🙂 edm-production@hotmail.se
Jon Rinneby Postat 17 december 2013 Postat 17 december 2013 För att ta några ur mängden så är bl a signaturerna Gizmozis och Yllethär på forumet väldigt vassa på att mixa 🙂 Vänligen, CHAE Du är då för snäll 🙂 /Jon
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.