martinp Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Hej, Mitt huvudljudkort är ett MOTU 828mk3 men jag har också ett PreSonus Audiobox och ett M-audio forewore som ligger och skräpar. Jag undrar om det finns något sätt att använda dessa ljudkorts preamps till linjeingångarna på mitt MOTU? Problemet som jag ser det är att både Presonus och M-audio får sin strömförsörjning via datorn och jag vill inte koppla in dom, så frågan är väl om det finns extern strömförsörjning på dessa... Martin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Vissa, som exempelvis MOTU 8Pre, är gjorda för att kunna köras som antingen huvudsakligt ljudkort eller som expansion till annat ljudkort genom ADAT-port, men de flesta ljudkort går inte alls att använda fristående på det sättet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 MOTU:n har iaf extern strömförsörjning. Även M-audio. Såvitt jag kan se skulle du kunna koppla ihop MOTU:n och M-audio antingen genom daisy-chain via firewire eller via s/pif. Vet dock inte vad du skulle få ut av det då M-audio inte har några preamps att tala om. Presonus verkar inte gå att koppla på annat sätt än line out till MOTU:s linjeingång/ar. Dock verkar inte presonus ha extern el-försörjning. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Om du vill ha fler preamps kan jag tipsa om att sälja av m-audio och presonus och köpa en sådan här: http://www.thomann.de/se/behringer_ultragain_pro8_digital_ada8000.htm Den har mer eller mindre likvärdiga preamps som MOTU:n och kan kopplas ihop med ADAT som Claes var inne på ovan. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinp Postat 9 december 2013 Trådstartare Dela Postat 9 december 2013 Tack för svaren! Ska kolla in tipsen på preamp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinp Postat 9 december 2013 Trådstartare Dela Postat 9 december 2013 Finns på http://vend.se/ad.php?202059 för hugade spekulanter.. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.