Jump to content
Annons

Bara använda preamps på usb-ljudkort

martinp

Recommended Posts

Hej,

Mitt huvudljudkort är ett MOTU 828mk3 men jag har också ett PreSonus Audiobox och ett M-audio forewore som ligger och skräpar. Jag undrar om det finns något sätt att använda dessa ljudkorts preamps till linjeingångarna på mitt MOTU? Problemet som jag ser det är att både Presonus och M-audio får sin strömförsörjning via datorn och jag vill inte koppla in dom, så frågan är väl om det finns extern strömförsörjning på dessa...

Martin

Dela på andra sajter

Annons

Vissa, som exempelvis MOTU 8Pre, är gjorda för att kunna köras som antingen huvudsakligt ljudkort eller som expansion till annat ljudkort genom ADAT-port, men de flesta ljudkort går inte alls att använda fristående på det sättet.

Dela på andra sajter

MOTU:n har iaf extern strömförsörjning. Även M-audio. Såvitt jag kan se skulle du kunna koppla ihop MOTU:n och M-audio antingen genom daisy-chain via firewire eller via s/pif. Vet dock inte vad du skulle få ut av det då M-audio inte har några preamps att tala om.

Presonus verkar inte gå att koppla på annat sätt än line out till MOTU:s linjeingång/ar. Dock verkar inte presonus ha extern el-försörjning.

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.