Jump to content
Annons

Alternative rock/electronic producer :)

martinhalldin

Recommended Posts

Gjorde det hĂ€r accountet för bara nĂ„gon minut sedan och jag tĂ€nkte bara sĂ€ga hej och berĂ€tta lite om mig sjĂ€lv 🙂

Jag Àr Martin, jag Àr 16 Är och kommer ifrÄn Göteborg, jag har producerat musik i lite över 2 Är nu och de genrer jag oftast hÄller mig till Àr electronisk musik eller Alternative rock. Jag skulle sjÀlv inte sÀga att jag Àr bra pÄ det jag gör men jag tycker inte att jag Àr dÄlig pÄ det heller.

HĂ€r Ă€r tvĂ„ lĂ„tar jag hĂ„ller pĂ„ att göra/har slĂ€ppt 🙂

https://soundcloud.com/martinhalldin/alternative-rock

https://soundcloud.com/martinhalldin/hellberg-feat-charlotte-haining-guide-me-home

Dela pÄ andra sajter

Annons

Hej Martin och vĂ€lkommen hit! LĂ„ter bra det du gör! Du kanske har lite för smĂ„ monitorer att mixa i dĂ„ det gĂ€rna blir lite vĂ€l murrigt i basen och lite vĂ€l överdrivet men annars mĂ„ste jag sĂ€ga att du gör jĂ€kligt bra musik! 🙂

• Gilla 1
Dela pÄ andra sajter

Tack sĂ„ mycket och jag har faktiskt inga monitorer alls, har ett par studio hörlurar som jag köpte ganska nyligen som jag sjĂ€lv tycker Ă€r ganska bra (för pengarna Ă€r de hyfsat bra i alla fall) men om basen lĂ„ter lite murrig sĂ„ lĂ„ter det lite murrigt och jag ska se om jag kan fixa till det 🙂

Dela pÄ andra sajter

MĂ„ste vĂ€l avslöja dĂ„ att jag kontrollyssnade i ett par hörlurar ocksĂ„.. Ett par Ultrasone PRO 2500 kopplade i en SPL Phonitor! 🙂

Dela pÄ andra sajter

SjĂ€lv anvĂ€nder jag ett par Audio Technica ATH-M50 hörlurar, inte de bĂ€sta men de funkar. Soundcloud som jag lĂ€gger upp lĂ„tarna pĂ„ drar ocksĂ„ ner ljud kvalitĂ©n nĂ„got för jĂ€vligt (sĂ„ att de som inte har sĂ„ bra internet uppkoppling ska kunna lyssna) sĂ„ jag hĂ„ller med dig om att det lĂ„ter lite överdrivet hĂ€r. :/ De lĂ„tar jag kontroll lyssnat pĂ„ annars lĂ„ter helt ok 🙂

Dela pÄ andra sajter

Exporterade alt rock lĂ„ten jag hĂ„ller pĂ„ med till en wave fil och la upp den hĂ€r: KvalitĂ©n kanske blev lite bĂ€ttre? 🙂

Redigerat av martinhalldin
Dela pÄ andra sajter

NUU lĂ€t det betydligt bĂ€ttre i basen.. Fast ett nytt problem uppstod! Tror att du fĂ„r tĂ€nka pĂ„ att muta ner spĂ„ret med chorus/flangern i mixen dĂ„ den inte behövs dĂ„ den skapar ett visst alision sound dĂ„ den sveper upp och ner! 🙂

Dela pÄ andra sajter

Ah, jo det kanske blev lite mycket, försökte fĂ„ bort det saw-ljud frĂ„n synthen jag anvĂ€nde genom att breda ut ljudet med en flanger som du sa blev lite vĂ€l mycket, ska fixa det 🙂 Och förresten, gör du musik sjĂ€lv eller mixar du Ă„t andra eller vad gör du inom musiken? 🙂

Redigerat av martinhalldin
Dela pÄ andra sajter

Jag har i princip gjort mitt inom musiken! Var aktiv under 80-talet som ljudtekniker och lĂ€rare inom ljudteknik. Numera brukar jag Ă€gna mig Ă„t lite mastering! Är en Ă€kta analog synthsnubbe sen tidigt 80-tal dock.. Mixat och gjort MIDI jox Ă„t grupper som t.ex Ratata, Live Ljudtekniker Ă„t Lolita Pop, HjĂ€lpt Benny Anderson att skapa program till sin New England Synclavier sĂ„ han kunde göra musikalen Chess etc..

Dela pÄ andra sajter

Bra jobbat Martin! LĂ„ter bra:-)

Upp lite med sÄngen pÄ andra lÄten bara. För övrigt Àr det en hit.

Jag trodde sÄnglÄten var din ocksÄ?:-) Det Àr ju lite snurrigt med Soundcloud. Men rocklÄten Àr grym! PÄ med lite sÄng ocksÄ.

Dela pÄ andra sajter

Jag trodde sÄnglÄten var din ocksÄ?:-) Det Àr ju lite snurrigt med Soundcloud. Men rocklÄten Àr grym! PÄ med lite sÄng ocksÄ.

Jo bĂ„da Ă€r mina, den med sĂ„ng Ă€r dock en bootleg 🙂

Har tÀnkt pÄ att sjunga nÄgonting pÄ den men har inte nÄgon mic sÄ för tillfÀllet sÄ fÄr den vara som den Àr om jag inte kan fÄ nÄgon annan att hjÀlpa mig

Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.