Parra Postat 6 december 2013 Postat 6 december 2013 Hej. Varför klipper/distar/spricker min mix de 5 första sekunderna på bouncad mp3 för att sedan bli som den ska? Introt som innefattar de 5 första sekunderna har jag även med 3 andra gånger i låter senare utan att det klipper. /mvh Pär
Parra Postat 6 december 2013 Trådstartare Postat 6 december 2013 Mac OSX Logic express 9 Vad menar du med interface?
CHAE Postat 6 december 2013 Postat 6 december 2013 Mac OSX Logic express 9 Vad menar du med interface? Kör själv med Cubase i PC-miljö så jag bommar på det här 😑 Interface = ljudkort. Vänligen, CHAE
Parra Postat 6 december 2013 Trådstartare Postat 6 december 2013 Ahh ok. Ljudkort apogee duet 2 Bomma på du 🙂
D200 Postat 6 december 2013 Postat 6 december 2013 Vad är det som distar, allt? Höga nivåer på nåt i början?
JohnRick Postat 6 december 2013 Postat 6 december 2013 Vad händer om du klipper ut alla spår, flyttar fram dessa några takter och exporterar därifrån? Alltså inte direkt från början, om det nu är så du gjort tidigare. Tänker främst på reverbsvansar o.d som kan kuka till det.
Parra Postat 6 december 2013 Trådstartare Postat 6 december 2013 Det är ett generellt brus/dist på hela mixen. Som ett dirther fast 100db+ de först sekunderna. Bra ide JohnRick. Ska pröva det. Tack
D200 Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 (redigerat) Reverbsvansar i början på en mix? Eller är det något jag inte fattat...? Redigerat 7 december 2013 av D200
D200 Postat 7 december 2013 Postat 7 december 2013 Kompressor med 5 SEK attack? Njae.... Sidechain som inte får signal första 5 sek skulle det kanske kunna vara? Automatisering? Vad händer om du kör spåren ett och ett, förändras nåt av dem efter 5 sek?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.