Jump to content
Annons

cloue  

12 röster

1. 1. cloue

• 1.lägg ner
      0
    • 2.bättre kan det bli
      0
    • 3.på spåret
      2
    • 4.bättre än förr
      3
    • 5.ju förr desto bättre?
      4

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN:Cloue

ARTIST/GRUPP:k

GENRE:float

LÅTLÄNGD:4:51

KOMPOSITÖR:k

PRODUCENT:

EV. MEDVERKANDE:k

INSPELNINGSÅR:05

FORMAT: mp3

STORLEK: 6.6megabyte

STATUS: Skiss

LÅTLÄNK:</a>

<a href='http://w1.576.telia.com/~u57600299/clouem.mp3' target='_blank'>kör version

När jag var ny här på forumet postade jag denna låt men med ett sångljud som inte tillhör denna världen...jag hoppas det har blivit bättre 😄 men har också arrat om en del...texten är fortfarande väldigt skissig men på väg åt rätt håll och så har vi det där med svengelskan...vissa uttal behövs slipas på...men i övrigt kan det vara nå't???

Redigerat av karl
Annons
Postat

gillar låten, gillar din röst. jag hör samma effekt som sist jag hörde dig fast med en annan låt. det låter inte dåligt men "effekttydligt" skulle vilja höra dig ännu "närmare" och torrare.

tyckar om tanken med bastrumman, vore kul med lite mera luft,om den sjöng lite mera, som en klassisk bd

Postat
gillar låten, gillar din röst. jag hör samma effekt som sist jag hörde dig fast med en annan låt. det låter inte dåligt men "effekttydligt" skulle vilja höra dig ännu "närmare" och torrare.

tyckar om tanken med bastrumman, vore kul med lite mera luft,om den sjöng lite mera, som en klassisk bd

Jag vet inte riktigt vad du syftar på....kan vara att jag sjungit in på ganska låg ingångssignal pga att hela ligan ligger och sover??? Reverbet är Ambience och funkar tror jag eller är det Autotuner som lämnar en "skugga"??? (fasförskutning) 😄🙂

Tack för lyssningen

Cloue

Postat
Jag vet inte riktigt vad du syftar på....kan vara att jag sjungit in på ganska låg ingångssignal pga att hela ligan ligger och sover??? Reverbet är Ambience och funkar tror jag eller är det Autotuner som lämnar en "skugga"??? (fasförskutning) 😄🙂

Tack för lyssningen

Cloue

that's it.. autotuner, mindre av den varan kanske...

låg insignal verkar funkar för dig, gillar klangen i din röst, närheten. men klart kan du testa att ha högre. reverbet funkar väldigt bra tycker jag också

Postat (redigerat)
Jag vet inte riktigt vad du syftar på....kan vara att jag sjungit in på ganska låg ingångssignal pga att hela ligan ligger och sover??? Reverbet är Ambience och funkar tror jag eller är det Autotuner som lämnar en "skugga"??? (fasförskutning) 🙂  🙂

Tack för lyssningen

Cloue

that's it.. autotuner, mindre av den varan kanske...

låg insignal verkar funkar för dig, gillar klangen i din röst, närheten. men klart kan du testa att ha högre. reverbet funkar väldigt bra tycker jag också

jag krämar inte på med autotuner 😄 så out är jag inte men förvisso så går den väl in och gör sitt jobb i tid och otid 😄🙂

Cloue

Redigerat av karl
Postat

nej, jag tycker inte att det är för mycket, gillar din röst helt enkelt och skulle vilja höra den "naknare"

förresten, skulle vara kul om du sjöng nåt till ditt stråkarr

Postat

Bra som fan!

Man vill höra ett mer utvecklat arr.. Denna ska spelas in på riktigt sen hoppas jag?

Postat (redigerat)

+ Jag gillar din röst.

- Några puffar i sångspåret.

+ Låten var väldigt avslappnande...

- ...men efter lyssning minns jag ändå inte hur den gick.

Redigerat av vectro
Postat (redigerat)

Jag gillar detta skarpt. Jag hörde aldrig förra inspelningen, men har svårt och tro att den skulle vara bättre än denna.

Inget att klaga på. 😎

Redigerat av Claesson
Postat

Helt ok. Du har en unik röst måste jag säga. Har tyvärr ingen konstruktiv kritik att komma med. Men låten är skön...

The Mr... 😎

Postat

Oj vilken skillnad! Den förra var gjord i "oljetankern" vill jag minnas...? Just det, en hiskelig slide fanns också va? Finns ju en helt annan närvaro i denna. Baskaggen är lite väl påträngande tycker jag. Kanske kan lägga pulsen på Hi-hat:en och sen brodera ut trummorna lite vart efter? Melodin är ju väldigt vacker men det visste du innan. Refrängen är ju kanon och här kanske bakgrundskör skulle passa? 😎

Postat

Ja nu kom jag på det..

Har ni sett på filmen "Still Crazy" Han basisten ifilmen spelar en låt i slutet. Rösten är näst intill identisk.. Inget negativt då altså bara possitivt..

J-vla bra film också, den kan jag rekomendera.

Ville bara tilläga det.. 😎

Postat

Man tackar för responsen...Jag har kommit till en punkt (tror jag) då jag ska börja kolla in fragmenten som ligger på hårddisken och slutföra en del låtar som jag senare kommer spela in med medmusikanter.....Tack för lyssning

Fortsätt lyssna

Cloue

EDIT: för er som inte hört den gamla Cloue Old version

Postat (redigerat)
nej, jag tycker inte att det är för mycket, gillar din röst helt enkelt och skulle vilja höra den "naknare"

förresten, skulle vara kul om du sjöng nåt till ditt stråkarr

Som jag svarade Joachim i Dragon tråden så blir det konstigt i mina öron att sjunga in det som kommit spelandes till skillnad från det som kommer via rösten i skapandeprocessen...men ett smakprov på hur röst och Synful kan låta i en tidigare postning finns att lyssna på.....Move kanske inte värsta sångljudet men.... 😆

Fortsätt lyssna

cloue

Redigerat av karl
Postat

Efter mycket tiggande så fick jag min dotter att sjunga in lite kör, jag tycker faktiskt det blev en anan udd på refrängen???Eller????

lyssna

Postat

Jättefint! Stämman ligger ju ibland under och har lite av motmelodi över sig och hon sjunger klart och rent. Skall försöka entusiasmera tjejerna här med detta! 😲

Postat

Du får nog se till att tigga din dotter om mer sång, för det lät riktigt bra ju. Finns det fler familjemedlemmar du hållt dolda?

Av det jag hört av dig, din son och numer även din dotter, så börjar man ju undra lite hur det skulle låta om ni gjorde något tillsammans. Dåligt lär det ju inte bli.

Håkan

Postat (redigerat)

Ja, jag tycker det blev bättre, hon hade fri händer att sjunga vad hon ville 😉

Fortsätt lyssna

Redigerat av karl
Postat

Ja det är vackert..

Ser fram emot dina andra låtar.

Postat
Du får nog se till att tigga din dotter om mer sång, för det lät riktigt bra ju. Finns det fler familjemedlemmar du hållt dolda?

Av det jag hört av dig, din son och numer även din dotter

Nja.....Min fru har spelat tvärflöjt en gång i tiden men inte så mycket numer även fast hon var duktig...sen blir det väl aldrig så riktigt att man musicerar ihop.... men det som gett en lite inputs är ändå att man harfått till sig lite ny musik genom åren som barnen lyssnat på och man har inte kunnat undgått att höra 😆 .....

Tack för lyssning

Claesson: Jobbar vidare,tack för lyssning

Fortsätt lyssna

Postat

Hej Carl. Missade denna. Nu känns det mer som Tom Waits fast han har käkat mycket honung. 😛

Arrangemanget är vackert, sparsmakat. Nyanserat utan att bli tråkigt. Några vassa p och s får du akta dig för. Puffskydd eller deersser? "poor" vid 24 sekunder

t e x.

Annars fattar jag fortfarande inte varför du inte är signad. Skickar du dina grejor någonstans? 😱

Postat
Hej Carl. Missade denna. Nu känns det mer som Tom Waits fast han har käkat mycket honung.  😄

Arrangemanget är vackert, sparsmakat. Nyanserat utan att bli tråkigt. Några vassa p och s  får du akta dig för. Puffskydd eller deersser?  "poor" vid 24 sekunder

t e x.

Annars fattar jag fortfarande inte varför du inte är signad. Skickar du dina grejor någonstans?  😄

Tackar allra ödmjukast för dina synpunkter...javisst har varit på gång att köpa puffskudd i ett halvår nu 😛

Jag har min födkrok och är inte tjugo längre (men visst har väl dom flesta haft en dröm att kunna livnära sig på musiken,även jag)....Nu är jag dock i ett annat läge, jag jobbar som pianotekniker och via jobbet håller på med "musik" om än i en annan form och trivs med det och mitt kreativa får sitt på bekostnad av familjelivet just nu iaf.(sen jag reggade mig på forumet 😱 ) och jag är fri att göra den musik jag vill utan att snegla på vad som gäller, det måste komma inifrån om det ska funka för mig. Men vad tiden lider kanske jag drar iväg nå't...men jag tror materialet är i smalaste laget.....Tack för lyssning 😛🙂

Postat

Ok...lite ändringar....men allvarligt, det här med att sjunga på engelska när man inte behärskar språket till hundra....låter det helt galet eller funkar det, vad bör man tänka på när man är svensk och sjunger på engelska???man blir lätt "hemmablind" för sin egen röst och uttal....give some criticism

Edit:staaaaaaaaaavfeel

spandaux (oregistrerad)
Postat

Hörde inte den förra men det här var riktigt bra. Din röst känns lite Blixa Bargeld och Peter Gabriel vilka ju båda är fantastiska sångare.

Det här skulle ju kunna bli en powerballad i fel händer men jag tycker du tar otroligt väl hand om låten. Bra stämningsfull kör också. Jag gillar din falsett där vid 4.02, mycket snyggt. Stråkarren känns lite Beatles versus Clare Fischer som arrade en hel del på Prince tidiga plattor..

Håller med om att du borde skippa autotuner, tror inte du behöver det.

Skulle vara kul att höra klämma i lite någon gång i ett låtklimax. Gabriel brukar ju dra på ett större reverb när han tar i men små när han pratsjunger så där härligt som du också gör lite grann. Det är ju ganska förlåtande med ett reverb när man sjunger lite småsurt här och där, hellre det än autotuner..

Du får en klockren femma av mig i alla fall. Mixning jobbar man ju med successivt efter vad som känns rätt så det säger jag ingenting om och din engelska tycker jag låter fullt naturlig. Fast jag vill ju inte tycka så mycket egentligen utan bara säga att det här var bra och jag vill höra mer.

Postat (redigerat)

Ojdå. Här sitter man uppe i varv och nattsurfar rundor och 50 sekunder in i denna låten är jag inte alls lika uppvarvad. Blir riktigt lugn och harmonisk av att höra det här. Fantastisk skönt! Tack, Karl! :rolleyes:

edit: ääh jag måste bara lägga till: rrrrrrrriktigt bra det här!

Redigerat av hackeman
Postat (redigerat)
Hörde inte den förra men det här var riktigt bra. Din röst känns lite Blixa Bargeld och Peter Gabriel vilka ju båda är fantastiska sångare.

Det här skulle ju kunna bli en powerballad i fel händer men jag tycker du tar otroligt väl hand om låten. Bra stämningsfull kör också. Jag gillar din falsett där vid 4.02, mycket snyggt. Stråkarren känns lite Beatles versus Clare Fischer som arrade en hel del på Prince tidiga plattor..

Håller med om att du borde skippa autotuner, tror inte du behöver det.

Skulle vara kul att höra klämma i lite någon gång i ett låtklimax. Gabriel brukar ju dra på ett större reverb när han tar i men små när han pratsjunger så där härligt som du också gör lite grann. Det är ju ganska förlåtande med ett reverb när man sjunger lite småsurt här och där, hellre det än autotuner..

Du får en klockren femma av mig i alla fall. Mixning jobbar man ju med successivt efter vad som känns rätt så det säger jag ingenting om och din engelska tycker jag låter fullt naturlig. Fast jag vill ju inte tycka så mycket egentligen utan bara säga att det här var bra och jag vill höra mer.

Tack för lyssning, Blixa Bargeld har jag aldrig hört???

Jo du har rätt,Autotunerbehövs egentligen inte men av ren slöhet och kanske att man till och från vänjer sig och till slut blir det en del av rösten.

Hacke: Ja , mina alster kanske inte funkar på dansgolven precis :rolleyes:😲

kul att du lyssna

Vore kul att få lite synpunkter på "engelskan"

Redigerat av karl
spandaux (oregistrerad)
Postat

Blixa Bargeld sjunger i Einstürzende Neubauten, leta upp låten "Sabrina" så förstår du nog vad jag menar. Han var gitarrist i Nick Caves kompband The Bad Seeds i massa år också..

Fast autotuner får du vänja dig av med bara..! Visst att Da Buzz gör det för att dom inte kan sjunga men man förlorar ju ofta känslomässig dynamik, så att säga.

Postat (redigerat)
Blixa Bargeld sjunger i Einstürzende Neubauten, leta upp låten "Sabrina" så förstår du nog vad jag menar. Han var gitarrist i Nick Caves kompband The Bad Seeds i massa år också..

Fast autotuner får du vänja dig av med bara..! Visst att Da Buzz gör det för att dom inte kan sjunga men man förlorar ju ofta känslomässig dynamik, så att säga.

Visst jag sökte på honom och det är något som gått mig alldeles förbi....Han verkar hålla på som multikonstnär men med musiken som grund...jag lyssna bara på en duett han sjöng med nå'n och nog kan jag fatta vad du menar...och tyska verkar var ett schysst språk att sjunga eller utrycka sig på.....synd att man inte kan det 😎 tack för lyssning...och du , jag tar det som en komplimange

Cloue och några till

Redigerat av karl

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.