wwilton Postat 25 december 2013 Postat 25 december 2013 Här är min Subkick mick, inte det vackraste men den gör jobbet =) Snyggt! Hur har du gjort stativmonteringen? Håller på att planera inför ett bygge av en submick och just nu är mitt största frågetecken hur detta ska monteras.
cborg Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Mycket bra grejer i den här tråden! 🙂 Mina bästa DIY-prylar är min hemgjorda U87a med fin knapp för val av karaktär. Sen kommer nog en bandmikrofon jag byggde av ett avgasrör, men bandet gick av när jag försökte micka en bastrumma. Vilket jag egentligen visste att det skulle hända. Har bara inte tagit mig tid att laga den igen. Sen gillar jag mitt bord som jag har min konsol och mina rack i. Och så klart en 1176-kompressor. Som jag dock inte lyckats kalibrera riktigt ännu, men det kommer väl. Avancerat Fnulf! Kan vi höra dom nånstans?
überfuzz Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Ett par hårband som dämpning till mickhållaren när de gamla banden gick sönder. Tror han menade bandmembranet, inte banden i mikrofonhållaren.
überfuzz Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Jag gillar DIY grejer, min egen favorit är en gitarrförstärkare jag byggde får några år sedan. Fender Twin reverb, krets AB763. Har alltid något på gång, ibalnd blir det skit ibland wunderschön.
Electricwizard Postat 26 december 2013 Postat 26 december 2013 Snyggt! Hur har du gjort stativmonteringen? Håller på att planera inför ett bygge av en submick och just nu är mitt största frågetecken hur detta ska monteras. Det är blandade delar från mickstativ och vircelsrativ. Högtalarens magnet håller den på plats. Vissa monterar den i en liten puka, det är ett kommande uppgradering för mig 🙂
rundgång Postat 29 december 2013 Trådstartare Postat 29 december 2013 (redigerat) Visst är ändå trivselsaker oxå viktigt. Köpt en Brödrost C64 och tömde denna på innehåll och sedan satt i ett kretskort så nu är mitt tangentbord en C64. https://www.dropbox.com/s/ajdunsr5aldoje9/2012-11-13%2010.12.04.jpg[/img] Och en upphittad kortlek + 2 tavlor ökade min trivsel ! https://www.dropbox.com/s/4wmhcm7chppw9f0/IMG_20131229_223700.jpg[/img] ...kanske borde börja lära mig å spela in nu ist :-/ Redigerat 2 januari 2014 av rundgång
Electricwizard Postat 2 januari 2014 Postat 2 januari 2014 Visst är ändå trivselsaker oxå viktigt. Köpt en Brödrost C64 och tömde denna på innehåll och sedan satt i ett kretskort så nu är mitt tangentbord en C64. Och en upphittad kortlek + 2 tavlor ökade min trivsel ! ...kanske borde börja lära mig å spela in nu ist :-/ Kan inte se bilderna =(
rundgång Postat 2 januari 2014 Trådstartare Postat 2 januari 2014 Kan inte se bilderna =( Gör om det sen ...laddade upp på någon filsida som tydligen tycker några dagar räcker. Sitter på mobilen
rundgång Postat 2 januari 2014 Trådstartare Postat 2 januari 2014 Det underlättar inte heller. Haha... fick dän den å länkade om :-)
rundgång Postat 14 mars 2014 Trådstartare Postat 14 mars 2014 (redigerat) Nytt bord och en "Tavla". Tavlan har distanser på ca 15 cm och bakom den har jag fäst isolering. När vi köpte kåken så tog vi över den med möbler och "skräp". Hittade tidskrifter från 40-talet ...en speciell känsla att sitta i samma stuga med samma tidskrifter som förra husägarna läste som nyheter. Reportage från koncentrationsläger - bland bilder och text ligger reklam om kastruller av pansar som "klarar av alla krig". Artiklar om det hemska badmodet från USA där "kvinnfolket visar mage och att bysten nästan ramlar ur." Tvål reklam tillverkat med extra svavel och tobaks-reklam som handlar om att tennismatchen vinns lättare med en cigg från camel. Edit: Vet inte varför bildlänken inte funkar just nu men skickar med länkarna: https://www.dropbox....0314_175635.jpg https://www.dropbox....0314_175647.jpg Bordet är lackat med båtlack 2 gånger. Redigerat 14 mars 2014 av rundgång
drloop (oregistrerad) Postat 16 mars 2014 Postat 16 mars 2014 Tror han menade bandmembranet, inte banden i mikrofonhållaren. Mitt inlägg hade inget med bandmicken, utan att jag använder hårband till min mickhållare. 🙂
drloop (oregistrerad) Postat 16 mars 2014 Postat 16 mars 2014 (redigerat) Min andra DYI är en "hemmabyggd" Combinator i Reason som jobbar som en desser fast alla frekvenser. En kombination av kompressor och dynamisk EQ och en vocoder ställd som EQ kan skära extremt smalt och helt släcka ut ett band. Med andra ord en "EQ" med tröskelvärden och kapacitet att skära hårt ibland utan att förstöra originalet om man inte överstiger ett tröskelvärde. Redigerat 16 mars 2014 av drloop
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.