Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan. Jag startade detta ämnet för att jag vill höra om hur ni upplever erat liv när det gäller tinnitus. Om hur det påverkar erat liv/hobby, vilka återgärder man kan ta till, eller som ni har tagit till för att få fortsätta med musik, borde man lägga sin musik hobby åt sidan bara för det liksom? jag har haft tinnitus i ett par år nu, jag upplevde det efter att jag fick min tandställning, bara ett par dagar efteråt, och jag kan tro att det beror på en blandning i mellan hög volym, och sen att tandställningen bröt ut det. Men några veckor efter det så gick jag tillbaka till mitt gamla liv, jag sket i min tinnitus, och trotts det så har jag slarvat med volymen, men det är ingen större skada skedd än, kom bara och tänka på detta för drygt en vecka sen, att sluta spela hög musik, och vara mer rädd om min hörsel, leva ett sundare liv, så kanske jag kan fortsätta med musik. Eftersom att jag inte har speciellt många runt omkring mig som jag kan prata med som har tinnitus, så tänkte jag att detta forumet under hörsel kunde passa. (Ifall ni undrar varför jag la upp ett ämne tidigare så var det för att det blev fel) /Jonatan

Redigerat av Drumlover92
Annons
Postat (redigerat)

Hej

Jag har haft en mild form av tinitus i flera år. Den var värre innan än vad den är nu. Jag lyckades att bota den lite med stora mängder av meklozin* samt flygresor. Idag är jag väldigt rädd om min hörsel och har alltid låg volym på allt jag företager mig, och använder öronproppar i hög volymiga miljöer. Den enda gången jag blåser på är i slutstadiet på mix och mastering.

* Meklozin som är ett antihistamin, dämpar innerörats funktioner som har med balansen att göra och ger på så sätt effekt mot illamående och kräkningar. Verkningstiden är ca 12 timmar.

Redigerat av ironman
Postat

Jag skulle inte vara förvånad om alla har lite pipande i öronen när det är helt tyst. Men med god hörsel så kommer minsta ljud, från tex kylskåpet, maskera detta.

Jag har minus 65 dB på vänster öra från ca 500Hz till ca 5000Hz. Hängmatta i hörseldiagrammet.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.