Jump to content
Annons

Radium49


Trace

Recommended Posts

Annons

Det verkar inte kul, går det inte att ställa in?

Hur stor skillnad är det mellan en "riktig" synt's keyboard och denna med anslaget då? om man på en synt slår max ton till 127 och slår lika hårt/löst på radium49 var tror du att radium hamnar? 😄

Låter som ett prov 🙂 hehe

Link to comment
Dela på andra sajter

Det verkar inte kul, går det inte att ställa in?

Hur stor skillnad är det mellan en "riktig" synt's keyboard och denna med anslaget då? om man på en synt slår max ton till 127 och slår lika hårt/löst på radium49 var tror du att radium hamnar? 🙂

Låter som ett prov 🙂 hehe

hmm 100 kanske... Svårt att säga såhär. Men gillar definitivt korg triton extreme 88 bättre 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

wow bara 100, måste finnas nån inställning för anslag? 😄

Vad kör du, reasun, cubase? samma dåliga anslag på allt?

Link to comment
Dela på andra sajter

wow bara 100, måste finnas nån inställning för anslag? 😄

Vad kör du, reasun, cubase? samma dåliga anslag på allt?

Den klaviaturen finns i pluggets studio. Har bara prövar det med Reason och det har varit ganska obehagligt. Men jag funderar ändå på att införskaffa en själv =).

Link to comment
Dela på andra sajter

ok 😄

Hittade manualen för radium på nätet och kollade lite i den, det finns så man kan ställa in Velocity värde så då kanske den är inställt så att man kan bara slå max100? vore konstigt 🙂

http://www.m-audio.com/images/en/manuals/R...ries_Manual.pdf

Inte max 100 men om du gör samma anslag på en bättre klaviatur så skulle det utan tvekan gå upp till 127. Menar att man måste slå jäkligt hårt på dem. Men nu har det ju löst sig ändå =).

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag har precis köpt en M-Audio Radium 49 och jag behöver lite hjälp. Jag tänkte i första hand andvända den till Reason men även lite i Cubase. Mitt Cubase har dock fuckat upp sig totalt. Men det är en annan historia. Jag fattar inte hur jag ska göra för att få ljud i Reason (eller Cubase) med detta klaviatur. Hur ska jag göra??

Tacksam för svar...

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej, jag har precis köpt en M-Audio Radium 49 och jag behöver lite hjälp. Jag tänkte i första hand andvända den till Reason men även lite i Cubase. Mitt Cubase har dock fuckat upp sig totalt. Men det är en annan historia. Jag fattar inte hur jag ska göra för att få ljud i Reason (eller Cubase) med detta klaviatur. Hur ska jag göra??

Tacksam för svar...

Hur har du kopplat midikabeln/arna? Kör du USB? Har du ställt in midiportarna i Reason?

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag kör USB. Vet inte riktigt hur man ställer in Midi kanalerna i Reason, har försökt men gör nog inte rätt...

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...