Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har dammat av mina gamla anlog prylar, varav min favorit juno 106 🙂 Nu är det så att när jag startar den så lyser alla diodrar eller vad jag ska säga,( har den inte gjort tidigare) och alla banker har samma utgångs ljud. Har provat att spara nya men dom försvinner när strömmen åker av. Den har stått nåt år utan att användas, men har motionerat alla rattar och dom funkar som det ska. Alltså alla dom gamla ljuden som var sparade har försvunnit och det går inte att spara några nya. Någon som har en aning om vad det skulle kunna vara?? Och om det går att åtgärda på något sätt??? Tacksam för svar!!

Annons
Postat

Det lär sitta ett batteri i dessa. Jag hade en Juno 60 hemma hos mig som ägaren sedan sålde och jag har för mig att han sa nåt om batteribyte i den.

Postat

Okej! Är det nånting man kan byta själv, eller är det väldigt avancerat så att man behöver lämna in den?? Någon som vet vad för sorts batteri det är?? Och isf vart man kan köpa?? Tack för svar 🙂

Postat

Om jag fattat rätt så ska det gå att lyfta upp panelen som motorluckan på en bil. Finns säkert batteribyteinstruktioner om man googlar.

Postat

Hm, skumt. Kan vara batteriet, dock låter det skumt att alla ljuden låter likadant, det BRUKAR innebära fabriksåterställning när man bryter batteri-strömmen, även om det ibland bara innebär total nollställning. Är det batteriet (ganska god chans) så får du antingen lämna in den eller löda lite, vill minnas även den ska ha lött batteri...men av frågan att döma (låter som du är ganska ovan vid elektronik) skulle jag rekommendera det första, det är lätt att ha sönder nåt utan att ens märka det om man har otur.

Min 60 har åsså exter för sig, men där är det bara Arpeggio-lampan som vägrar sluta lysa. Den funkar fortfarande, men lyser varesig den är på eller inte...

Postat (redigerat)

Helt klart batteriet! Om jag inte minns fel är det en platt sak stor som en femkrona ungefär.. Ska du byta ut det så se till att tvätta bort all läckande oxid som blivit runt kapseln också! Kolla in denna länk! http://www.flickrive...lin/3307650903/

Bättre länk här: http://www.soundofmusic.se/new/archive/Roland%20Juno-106.pdf

Redigerat av hegobald

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.