Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja!

Har köpt ett Motu 2408 nu, PCI 328. Jag kommer köra på en dual 1 ghz 1.5GB RAM G4.. (Logic). Jag har även en gammal Behringer Mixer (Eurorack, 8 kanaler) påminst 7-10 bast.

Frågan är som följer:

Ska jag köra denna mixer, eller satsa på nån nyare, fast beggad preamp till Motu:n?

Annons
Postat

Om du vill använda mixern som Mickpreamp och du tycker att vokalljud är viktigt att det låter rätt och fett , så är det inte värt att ha kvar behringern , den har ett spinkigt ljud överlag . Men behöver du bara nåt att fixa lyssningen igenom så är den fullt tillräcklig.

Postat (redigerat)

Köp ny preamp!

Hittade min Mindprint En-voice för 2200:- beggad på blocket och den låter som en dröm 😠 (kostar 6800:- ny)

har du ett ljudexempel med en linad ackegura samt linad bas genom den och rätt in i ljudkortet 🙂

EDIT: Måste lägga till att det är reverb pålagt på ljudexemplet men ingen EQ eller compression så långt ögat kan nå 😎 bara rent ljud in.

Redigerat av lavrell

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.