Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej alla kunniga!

Jag har en liten hemmastudio och har ett problem med mitt ljudkort eller mic eller något.

Jag har en PreSonus Audiobox 22vsl för att lägga demos, lite sång och akustisk gitarr i med en Röde NT1-A i Logic Pro X.

Det är något "missljud" som kommer och går, nästan alltid efter några sekunders inspelning. (Vilket resulterar i att inga tagningar går att spara)

Det verkar inte ha med buffer sizen att göra för det spelar ingen roll hur högt eller lågt jag har den och datorn borde palla ganska låg..

Det kan låta som det ska en stund och sen kommer det här ljudet. Ljudet förvärras av att man tar i sladden, på micstativet eller på micen.

Kablarna funkar, det har jag kollat.

Jag har spelat in en liten ljudfil när jag knäpper med fingrarna i micen så ni kan höra ungefär vad det handlar om?

Väldigt tacksam för svar.

Annons
Postat (redigerat)

Har du provat att koppla bort ljudkortet och istället koppla in på någon vanlig mixer du kanske har liggandes?

Så du kan plocka bort ljudkortet ur ekvationen, tycker ändå det låter som det är micken eller sladden som spökar när du tar i dessa.

Har du provat att byta mic? till en annan kondensator och dynamisk mick? Har du bytt kabel till micken? Försvinner problemet om du kopplar bort phantom?

Redigerat av laban1

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.