Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag har strul med att installera min Zoom H6 som multi track ljudkort till ProTools 10.

Alla de senaste drivrutinerna är installerade, men när jag öppnar upp Pro Tools dyker det här felmeddelandet upp:

*Your audio device is configured with an unsupported audio buffer size. Please select one of the following supported buffer sizes in the device control panel: 32, 64, 128, 256, 512, 1024 or 2048*

Jaja, det jag har ju gjort med min Mbox tänkte jag. Men när jag går till :

ProTools/Setup/AudioDevice och klickar på Zoom H6 så hittar jag ingen buffer value. Det finns inte ens någon ‘rullgardin’ i H/W Buffer Size-boxen. Den är helt blank.

Jag kan inte ställa in buffer-sizen i Zoomen på kontrollpanelen heller, och jag hittar inget sånt när jag bläddrar runt på själva apparaten. Gör jag något fel, är jag dum i huvudet eller är Pro Tools 10 och Zoom H6 ett äktenskap från helvetet?

Hård o mjukvareinfo:

PC, Intel Core i7

Windows 7 professional 64-bits

ProTools 10 (10.3.32)

Zoom H6 (version 1.0.0.14)

Någon som vet vad man kan göra?

Annons
Postat

Har du valt rätt drivrutin i devices, så att det inte är därför du får "unsupported audio buffer size"? Annars finns det kanske någon vänlig själ här som kan ProTools, som kan hjälpa dig.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.