Nemo2060 Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Hej, hej! Ställde den här frågan till min ljudteknikklass för några månader sen men ingen hade koll. Jag undrar helt enkelt vad det är för mikrofon som Tove Styrke sjunger i i det här klippet. Det vore fantastiskt kul om någon hade koll. Den verkar passa grymt bra till hennes röst. http://www.youtube.com/watch?v=nt2GPXkfn8w
Guitar Nilsson Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Jag tyckte det lät lite vasst jag. Sången alltså. Kan det vara nåt med Neumanns livekapsell K105 eller vad den heter. Den finns ju i fler mickar än deras egna.
laban1 Postat 26 november 2013 Postat 26 november 2013 Är du nyfiken bara eller tänker du spela in någon sångarska i det närmaste? Ser ut som någon form av runt märke tycker jag det verkar vid 1:38 min
Linus Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Shure UR2/KSM9/SL, dvs. trådlös KSM9 med champagnefärg. Den ser bara lite silverblå ut pga. ljussättningen i studion.
Mojje Cruncher Andersson Postat 27 november 2013 Postat 27 november 2013 Shure UR2/KSM9/SL, dvs. trådlös KSM9 med champagnefärg. Den ser bara lite silverblå ut pga. ljussättningen i studion. +1 KSM 9 WL
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.