Villa Superstar Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Precis som titeln antyder är jag på jakt efter nån vst med fina handklapp. Har letat en stund på kvr-audio men hittills bara hittat dåliga "synth-handklapp" som inte låter verkliga alls. Anledningen till att jag inte vill spela in själv är att jag endast besitter en headset-mikrofon och den har minst sagt begränsad ljudinspelningskvalitet 😠. Vst:erna får gärna vara gratis men det är inget krav 🙂.
Martin Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 (redigerat) Reason har shysta klappar tycker jag. Redigerat 30 mars 2005 av chilone
jonasekman Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Om du har nån form av sampleplayer borde det väl finnas mändger av handklapps-ljud att ladda ner gratis. /J
osiris Postat 30 mars 2005 Postat 30 mars 2005 Hemsida med handclaps i wav-format om det kanske kan vara av intresse. 🙂
Villa Superstar Postat 30 mars 2005 Trådstartare Postat 30 mars 2005 Hemsida med handclaps i wav-format om det kanske kan vara av intresse. 😄 Tackar och bockar 🙂
Rapid Wanker Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Hemsida med handclaps i wav-format om det kanske kan vara av intresse. 😄 Fransoserna förnekar sig aldrig. Vad står Ko och Mo för (jag fattar att det är kb och Mb men vill veta vad fransmännen kallar det)
Stinkey (oregistrerad) Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Ta mig tusan, på internet finns ALLT!!
Tokas Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Jag vet inte var det finns en handklapp, men jag här finns minsann en haklapp: https://www.studio.se/index.php?showtopic=2259&hl=haklapp
spaceman Postat 31 mars 2005 Postat 31 mars 2005 Det bästa vore om "handclapsen" inte vore så lika klapp-efter-klapp såattsäga. Nackdelen med en samplad handclap är att alla claps låter likadant. Så blir det aldrig vid en liveinspelning. Då måste man ta till mixer-gurun för att förvränga det hela vilket kan bli lite meckigt.
RogueOps Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 Fransoserna förnekar sig aldrig. Vad står Ko och Mo för (jag fattar att det är kb och Mb men vill veta vad fransmännen kallar det) Octets har jag för mig o-et står för. Det vill säga franska för bytes.
freddo Postat 1 april 2005 Postat 1 april 2005 (redigerat) Om det är franska vette tusan. Stammar från grekiska kanske? På english så betyder octet "a group or set of eight" (jmf octave, el. oktav som man väl känner till 😉 ) ... detta kanske är så långt från handklapp man kan komma? *lol* Trevlig helg på er! Redigerat 1 april 2005 av freddo
pereds Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 I Fxpansion BFD så får man till riktigt naturtrogna handklapp med rummsklang om man så vill.... Jo just det det är i XFL uppdateringen... sjukt program 30 GB totalt.. Bästa Jag har hört...
saverman Postat 11 april 2005 Postat 11 april 2005 😛 Vilken jäkla tråd! Vilken jäkla värd!! Här sitter vi och diskuterar var man hittar ett handklapp! 😏 Klart att inte alla kan spela gitarr eller trummor, men klappa händerna?! Missförstå mig rätt, men världen är bra vrickad. 😏
nurfen Postat 12 april 2005 Postat 12 april 2005 Har väl inte så mycket att göra med vilka som kan eller inte kan klappa händerna, snarare vilka som kan spela in det bra..
Villa Superstar Postat 12 april 2005 Trådstartare Postat 12 april 2005 Du tog orden ur munnen på mig nurfen 😆. Kom gärna med fler tips, Pereds förslag är noga noterat men det känns lite onödigt med 30gb instrument (som dessutom säkert kostar massvis med pengar) om man bara vill ha lite handklapp. Men tack ändå och fortsätt posta 🙂.
nurfen Postat 20 april 2005 Postat 20 april 2005 Kom gärna med fler tips, Pereds förslag är noga noterat men det känns lite onödigt med 30gb instrument (som dessutom säkert kostar massvis med pengar) om man bara vill ha lite handklapp. Men tack ändå och fortsätt posta 😄. Leta upp MASSA "otzotz-claps", sen lägger du de som låter bra samtidigt, panorerar dem olika, och till slut ska du nog se att du får till det att låta ganska naturligt. Så gör jag 😮
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.