Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Precis som titeln antyder Ă€r jag pĂ„ jakt efter nĂ„n vst med fina handklapp. Har letat en stund pĂ„ kvr-audio men hittills bara hittat dĂ„liga "synth-handklapp" som inte lĂ„ter verkliga alls. Anledningen till att jag inte vill spela in sjĂ€lv Ă€r att jag endast besitter en headset-mikrofon och den har minst sagt begrĂ€nsad ljudinspelningskvalitet 😠. Vst:erna fĂ„r gĂ€rna vara gratis men det Ă€r inget krav 🙂.

Annons
Stinkey (oregistrerad)
Postat

Ta mig tusan, pÄ internet finns ALLT!!

Postat

Det bÀsta vore om "handclapsen" inte vore sÄ lika klapp-efter-klapp sÄattsÀga.

Nackdelen med en samplad handclap Àr att alla claps lÄter likadant. SÄ blir det

aldrig vid en liveinspelning. DÄ mÄste man ta till mixer-gurun för att förvrÀnga

det hela vilket kan bli lite meckigt.

Postat
Fransoserna förnekar sig aldrig. Vad stÄr Ko och Mo för (jag fattar att det Àr kb och Mb men vill veta vad fransmÀnnen kallar det)

Octets har jag för mig o-et stÄr för. Det vill sÀga franska för bytes.

Postat (redigerat)

Om det Àr franska vette tusan. Stammar frÄn grekiska kanske?

PĂ„ english sĂ„ betyder octet "a group or set of eight" (jmf octave, el. oktav som man vĂ€l kĂ€nner till 😉 )

... detta kanske Àr sÄ lÄngt frÄn handklapp man kan komma? *lol*

Trevlig helg pÄ er!

Redigerat av freddo
  • 2 veckor senare...
Postat

I Fxpansion BFD sÄ fÄr man till riktigt naturtrogna handklapp med rummsklang om man sÄ vill.... Jo just det det Àr i XFL uppdateringen... sjukt program 30 GB totalt..

BÀsta Jag har hört...

Postat
😛 Vilken jĂ€kla trĂ„d! Vilken jĂ€kla vĂ€rd!! HĂ€r sitter vi och diskuterar var man hittar ett handklapp! 😏 Klart att inte alla kan spela gitarr eller trummor, men klappa hĂ€nderna?! MissförstĂ„ mig rĂ€tt, men vĂ€rlden Ă€r bra vrickad. 😏
Postat

Har vÀl inte sÄ mycket att göra med vilka som kan eller inte kan klappa hÀnderna, snarare vilka som kan spela in det bra.. :rolleyes:

Postat

Du tog orden ur munnen pĂ„ mig nurfen 😆.

Kom gĂ€rna med fler tips, Pereds förslag Ă€r noga noterat men det kĂ€nns lite onödigt med 30gb instrument (som dessutom sĂ€kert kostar massvis med pengar) om man bara vill ha lite handklapp. Men tack Ă€ndĂ„ och fortsĂ€tt posta 🙂.

• 2 veckor senare...
Postat
Kom gĂ€rna med fler tips, Pereds förslag Ă€r noga noterat men det kĂ€nns lite onödigt med 30gb instrument (som dessutom sĂ€kert kostar massvis med pengar) om man bara vill ha lite handklapp. Men tack Ă€ndĂ„ och fortsĂ€tt posta 😄.

Leta upp MASSA "otzotz-claps", sen lĂ€gger du de som lĂ„ter bra samtidigt, panorerar dem olika, och till slut ska du nog se att du fĂ„r till det att lĂ„ta ganska naturligt. SĂ„ gör jag 😼

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.