ramoand Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Hej på er, Tänkte försöka bygga en enkel monitorkontroll som ett kul projekt. Typ en input och tre output och så en volymratt. Är det någon här som gjort det tidigare eller kanske har lite tips på vad man bör tänka på? Finns det kanske några "startkit" med delar man kan få tag på?
vmbr Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 (redigerat) Jag håller på att bygga en egen daw-controller med motordrivna faders för att kontrollera cubase. Jag använder mig av det här kortet : http://arduino.cc/en...arduinoBoardUno Det har både analoga och digitala in/ut-gångar och du styr kortet genom att skriva egna program i C. Här har du en beskrivning över hur du skickar och läser midi: http://arduino.cc/en/Tutorial/Midi Redigerat 25 november 2013 av vmbr
ramoand Postat 25 november 2013 Trådstartare Postat 25 november 2013 Aah tänkte använda Arduino till detta, jobbar med det i skolan nu så börjar få lite kläm på det. Men var kan jag få tag på övriga delar, typ stor volymratt, telehona som man kan koppla till Arduino osv?
vmbr Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Aah tänkte använda Arduino till detta, jobbar med det i skolan nu så börjar få lite kläm på det. Men var kan jag få tag på övriga delar, typ stor volymratt, telehona som man kan koppla till Arduino osv? För rattar ska du använda potentiometrar, och valfri "knob". Kika på ebay eller elfa.
vmbr Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Läste helt fel föresten, trodde du skrev dawcontroller 😱 :ph34r: 😱 :ph34r: Monitorcontroller tror jag kräver betydligt mer elektronik än en Arduino. 😊
ramoand Postat 26 november 2013 Trådstartare Postat 26 november 2013 (redigerat) Monitorcontroller tror jag kräver betydligt mer elektronik än en Arduino. 😊 Aah inser nu att det blir nog rätt svårt att bygga..... Redigerat 27 november 2013 av ramoand
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.