Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena allihop, laddade ner en låt ifrån reasonstation för ett tag sedan och tyckte han hade mastrat låten väldigt bra med den här nya mastringsfunktionen i Reason 3 och då ville jag testa hur det lät i min låt men jag kan inte få samma värde på de här olika knapparna man vrider och vänder på, kan man göra på något annat sätt, tex skriva in värdet man vill ha?

// Danne

Annons
SpeekselVuur (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ok, snabb fråga - snabbt svar 😠 jag har bara 2.5 än så länge, men i den versionen kan man ju först trycka shift och hålla in shift medans man ändrar värdet på knapparna med musen. Vart det nått att ha i v3.0?

Redigerat av SpeekselVuur
Postat

dessutom finns det i preferences en liten pryl där du kan välja mouse knob range.. då kan du välja very precise på hur mycket reglar och liknande ska flytta sig då du flyttar på dem.. 🙂

Men visst, mest är exakt är shift. lätt. 🙂

//smulan

Postat

Tack grabbar, skit schysst 😆

SpeekselVuur: nja asså, enligt mig så tycker jag Reason 3 är en aning överskattad, det ända som jag har nytta av är Combinatorn.

De borde i alla fall gjort någon ny synt, detta borde mer heta Reason 2.6

Postat
Tack grabbar, skit schysst 🙂

SpeekselVuur: nja asså, enligt mig så tycker jag Reason 3 är en aning överskattad, det ända som jag har nytta av är Combinatorn.

De borde i alla fall gjort någon ny synt, detta borde mer heta Reason 2.6

Combinatorn är ju inte det ända nya...

Finns ju många fler nya funktioner, och dessutom är ljudet bättre...

Postat

Tror inte han trancedanne menade det heller 😄 det står nämligen

det ända som jag har nytta av är Combinatorn.
😛

Är ljudet bättre? Vad trevligt. 🙂 Har inte för mig att jag sett det nånstans bara.. 🙂

//smulan

Postat

Tror inte han trancedanne menade det heller 😄 det står nämligen

😛

Är ljudet bättre? Vad trevligt. 😎 Har inte för mig att jag sett det nånstans bara.. 🙂

//smulan

Oj...som vanligt sysslar jag med att inte läsa och förstå 🙂...

De är några snubbar på ett forum som sa att det lät bättre. Dessutom tycker jag själv att det låter lite bättre. Ljudet är mer klart och detaljrikt känns det som...

Postat

Haha.. Tänk så det kan gå 😉

OK.. men det är inget som är ett fysiskt faktum? Är det nån annan som vet om det är bättre ljud lr? Eller är det bara så att du lurats av att de nya effekternas inverkan? 🙂

happy friday!! //smulan

Postat

och ändå sitter du och fipplar med de nya mastringsfunktionerna 😉

Postat
Haha.. Tänk så det kan gå 🙂

OK.. men det är inget som är ett fysiskt faktum? Är det nån annan som vet om det är bättre ljud lr? Eller är det bara så att du lurats av att de nya effekternas inverkan? 🙂

happy friday!! //smulan

Inget fysiskt faktum nej 😱... Kan vara de nya M-class grejerna ja...Men jag har för mig de lät lite bättre utan dem oxå. Kan ju vara ren inbilning eller nåt 😱

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.