Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Jag är på jakt efter en preamp eller di-box då min utsignal inte alltid räcker till. Den ska främst användas till en Furch dreadnought med ljudhålspickup. Tar tacksamt emot tips på modeller!

Hälsningar Jonathan

Annons
pme (oregistrerad)
Postat

Kan du sträcka dig till en 500 hudring till så finns gap pre73. Borde kunna hittas för 2000 beg. En bra preamp med mycket gain, en liten smak av neve färgning men går också att ratta så den blir ganska neutral.

Postat

Utsignalen räcker inte till? Till vaddå?

Kan det vara så att du kopplar in den till en PA-mixer och kör vanlig telekabel från gitarren till mixern? Då är det lurt för att du pluggar in gitarren på en lineingång, o då blir det väldigt svagt o dåligt ljud. Men skaffar du en kabel med tele i ena änden och en XLR-hane i den andra o använder en mickingång på mixern kommer gitarren plötsligt att låta enormt mkt bättre.

Det här har jag försökt förklara för jag vet inyte hur många trubadurgubbar till ingen nytta, de fortsätter spela med skitljud helt i onödan. 🙂

Med en tele - XLRhane kabel behöver du nog ingen di-box.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.