Jump to content
Annons

Ert första instrument?


Måsart

Recommended Posts

Mitt första instrument ja..det var nog min elgtiarr från någon leksaks affär, den hade inga strängar men den hade knappar man kunnde trycka på för få olika toner lite likt guitar heros gitarr, sedan hade man en liten högtalare stor som en freestyle ungefär som man satte på byxorna 🙂

Man rockade loss som fan med den när man var runt 6 🙂

Innan det spelade jag luftgitarr 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Farfars dragspel var nog det första instrument jag provade att spela på ! Ett tyskt Höner som jag ff har kvar efter att han gick bort. Kan spela en truddelutt på den, Faktiskt samma som han spelade. Konstigt nog minns jag inte honom spela på en den, var runt 10 år när han gick bort. Jag är 35 idag =) R.I.P Gramps!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fick en Klassisk gitarr när jag var 13 eftersom kön att spela elgitarr på min engelska skola var drygt 35 pers. Spelade klassiskt i typ 3 år sen tog elgitarren över då jag köpte mig en Gibson SG standard och en Roland 60 Cube som jag fortfarande har kvar idag, 3 år senare. Har dock införskaffat en Gretsch Electromatic och snart ett piano ovanpå det 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Snerik (oregistrerad)

Vi hade en hel del instrument hemma, men mitt första egna var en klarinett av märket Noblet Paris. Spelade tre år på musikskolan och lyckades på den tiden lära mig en not, C, den hade ett streck igenom sig. Resten gick på gehör. Sen blev det trummor.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...