Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Det finns nog många bra youtubevideor på det och även en guide i fl om du klickar på input på mixern i en kanal (för inspelning)

Men har för mig att du gör så att du kör via ljudkortet, sen lägger du till en edison i en mixerchannel och klickar på spela in, så borde det funka.

Vst-pluggar är enklast att lägga till .dll filen i programx86>image line>flstudio>plugins>vst och sen gå in på new channel> more i fl och uppdatera nere till höger 🙂

ronnyrydgren (oregistrerad)
Postat

Det finns nog många bra youtubevideor på det och även en guide i fl om du klickar på input på mixern i en kanal (för inspelning)

Men har för mig att du gör så att du kör via ljudkortet, sen lägger du till en edison i en mixerchannel och klickar på spela in, så borde det funka.

Vst-pluggar är enklast att lägga till .dll filen i programx86>image line>flstudio>plugins>vst och sen gå in på new channel> more i fl och uppdatera nere till höger 🙂

ahha skönt svar youtube:a. grym låt samuel håkansson "contrails". finns det möjlighet att få fl filen i zip av den i studie syfte?

Förstår om du inte vill 🙂 värt att fråga iaf 😉

Sant som sagt. finns jätte mycket svar på detta ämne. Kolla in image-line :s kanal för inspelning av edision. Edison är bästa inspelningsmetoden i fl studio då du kan spela in markerat område i sequensern och looprecorda. Du kan välja den biten som blev bäst genom spela om och om igen. Image line förklarar på sin kanal. Kolla in den. Du kan spela in via mic om du kör akustisk gitarr och semiakustisk. Semi och elgitarr kan du koppla in via stereo ingång i ljudkortet om du har. Om inte köp om det är ett måste. Finns några vst pluggar

som t ex guitar rig etc. Finns många svar redan ang hur man installerar vst. Googla.

om

Postat

ahha skönt svar youtube:a. grym låt samuel håkansson "contrails". finns det möjlighet att få fl filen i zip av den i studie syfte?

Förstår om du inte vill 🙂 värt att fråga iaf 😉

Sant som sagt. finns jätte mycket svar på detta ämne. Kolla in image-line :s kanal för inspelning av edision. Edison är bästa inspelningsmetoden i fl studio då du kan spela in markerat område i sequensern och looprecorda. Du kan välja den biten som blev bäst genom spela om och om igen. Image line förklarar på sin kanal. Kolla in den. Du kan spela in via mic om du kör akustisk gitarr och semiakustisk. Semi och elgitarr kan du koppla in via stereo ingång i ljudkortet om du har. Om inte köp om det är ett måste. Finns några vst pluggar

som t ex guitar rig etc. Finns många svar redan ang hur man installerar vst. Googla.

om

Tack! Du menar projektfilen? Nja, vill helst inte ge ut mina projekt, speciellt när jag inte ens har download på den 🙂 kan förklara hur jag gjort om du har några specifika frågor 🙂

Postat
Semi och elgitarr kan du koppla in via stereo ingång i ljudkortet om du har

Varför ska du spela in gitarr i stereo då det är ett Mono instrument.

Och om du ska spela in akustisk gitarr i stereo behöver du en stereo mikrofon.

Att spela in mono instrument i strereo tar dubbelt så stor plats på HD , och är

helt meningslöst.

ronnyrydgren (oregistrerad)
Postat

Vad jag menade med stereo-ingång är att själva kabeln till gitarr är två ändad stereohane och därför är ingången en stereo hona.

Det går använda två microfonrr om man inte har stereo microfon. Skit samma. Men jag menade inte att att ha gittaren i stereo. Skrev bara stereo ingång...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.