Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan, jag är nybörjare och har fl studio 10. Jag undrar hur jag gör för att få en bra dist, eller ett fint rent ljud på min elgitarr. Jag har pluggat in den i ljudkortet och ljudet kommer in i programmet men får inget bra ljud..

tacksam för svar 🙂

Annons
Postat (redigerat)

GuitarSuite låter förvånansvärt bra fortfarande, trots att det nu är några år sen den släpptes.

En annan gratisplugg som låter väldigt bra är BTE Audio's Juicy77 (emulering av någon Soldano-preamp), gärna ihop med TubeScreamer-varianten TSS.

Redigerat av JJRockford
Postat

Tack! men nu har jag mer problem, jag laddade ner guitarrsuite paketet, hur gör jag för att få in det på fl studio?, jag kopierade in det i VST foldern men jag kan inte öppna själva amp en.. vad gör jag för fel? 🙂 oerhört tacksam!

Postat

GuitarSuite låter förvånansvärt bra fortfarande, trots att det nu är några år sen den släpptes.

En annan gratisplugg som låter väldigt bra är BTE Audio's Juicy77 (emulering av någon Soldano-preamp), gärna ihop med TubeScreamer-varianten TSS.

tack! men nu har jag mer problem, jag laddade ner guitarrsuite paketet, hur gör jag för att få in det på fl studio?, jag kopierade in det i VST foldern men jag kan inte öppna själva amp en.. vad gör jag för fel? 🙂 oerhört tacksam!

Postat

tack! men nu har jag mer problem, jag laddade ner guitarrsuite paketet, hur gör jag för att få in det på fl studio?, jag kopierade in det i VST foldern men jag kan inte öppna själva amp en.. vad gör jag för fel? 🙂 oerhört tacksam!

Har aldrig använt FL, så jag har ingen aning. Posta en ny tråd med frågan om hur man spelar in gitarr och lägger till VST-pluggar i FL.

Die Hard (oregistrerad)
Postat

Har aldrig använt FL, så jag har ingen aning. Posta en ny tråd med frågan om hur man spelar in gitarr och lägger till VST-pluggar i FL.

-1. Varför det? Det är väl bättre fortsätta i den här tråden.

Postat

-1. Varför det?