Jump to content
Annons

Guitar Nilsson & The Flying Saucers: "Flying Saucers Stomp" Mer elbas, bättre sound.

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Gammal inspelning körd genom nya maskiner, bla senaste Aphex EQ´n.

Instrumental låt jag gjort. Spelar gitarr själv, telecaster genom Hotrod combo. Trummorna är mickade med fyramickars Glyn Johns modellen. Elbasljudet fick jag till bättre genom att köra lajnen genom LA-610 burken, samma med virveln.

Dropbox:

https://dl.dropboxus...tomp 131117.wav

https://soundcloud.com/user7908154/flying-saucers-stomp-131117

Redigerat av Guitar Nilsson
Annons
Postat

visst låter det bra, nästan för bra, skulle ha föredragit ett lite "skitigare" sound.

Postat (redigerat)

Men Herr Nilsson, varför lägger du dina låttrådar i Allmänt? Tänk ifall alla gjorde det... Jisses vilken röra 😮

Låten? Har inte lyssnat än, men jag antar att jag inte gillar det eftersom Rock'n'roll är bland det värsta att lyssna på imho.

Redigerat av D Vibe
Postat

Men Herr Nilsson, varför lägger du dina låttrådar i Allmänt? Tänk ifall alla gjorde det... Jisses vilken röra 😮

Låten? Har inte lyssnat än, men jag antar att jag inte gillar det eftersom Rock'n'roll är bland det värsta att lyssna på imho.

Uppladdningen jävlas ju så det oftast inte går att ladda upp där. Och lyckas man kan många inte lyssna. Gillar man inte rocknroll har man väl gett upp livet? Jag tror du ljuger. Alla gillar rocknroll.

Postat (redigerat)

det finns andra genres än rock, det vet jag men jag vet inte varför!

J-a bra Nilsson!

Kiitos!

Somliga tycker jag borde lära mig att sjunga på amerikanska, men det känns onaturligt, har försökt sånt förr, men tycker det blir sämre än om jag låter som jag låter. Är ändå lite sugen på att göra om sångspåret nu när jag har bättre inspelningslimpa till det. Jag sjunger lite surt här och var med. Kan nog vara värt att hålla på varje dag en vecka med den här.... Lägga om gitarrerna kanske, hehe.

EDIT: Haha, svarade på fel låt. Trodde du kommenterat Johnny Steam...

Redigerat av Guitar Nilsson

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.