ifransson Postat 30 mars 2005 Dela Postat 30 mars 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Fly with me ARTIST/GRUPP: The Happy People GENRE: Paus-synth LÅTLÄNGD: ~3 min KOMPOSITÖR: Falk & Fransson PRODUCENT: EV. MEDVERKANDE: INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: ~3 megabyte STATUS: Skiss LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Efter vår senaste "hit" så blir det mera saxofon och mera ljud ... 🙂 Bl a en 32-dels "studsande kula" men nu endast 8-dels "hand-spelad" bas (ej oktav) och lägre tempo!? Är detta bara enformig "paus/hiss-synth" ... igen!? 😳 -> Nu "kvantiserad"!? Redigerat 3 april 2005 av ifransson Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ken Kängström Postat 30 mars 2005 Dela Postat 30 mars 2005 Gjort denna i reason? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
VacUm Postat 30 mars 2005 Dela Postat 30 mars 2005 Hade vi inte klarat av detdär med reglerna ang. midisaxofon? 😳 Kvantisera! Detta är olyssningsbart som det är nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Egghuvud Postat 30 mars 2005 Dela Postat 30 mars 2005 Är tyvärr tvungen att hålla med Vacum. Det är helt olyssningsbart som det är nu. Inte ens roligt.... Bättre kan ni (och kvantisera för Olsbergs skull) 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ifransson Postat 30 mars 2005 Trådstartare Dela Postat 30 mars 2005 Är tyvärr tvungen att hålla med Vacum. Det är helt olyssningsbart som det är nu. Inte ens roligt.... Bättre kan ni (och kvantisera för Olsbergs skull) 🙂 Tydligen sämre än våra tidigare ... 🙁 Jag *varnade* er att det var "hand-spelat"!? 😄 Eller beror det på för "wet" delay? Kvantiserat låter så mycket "dator" men OK, jag skall göra ett försök ... Skall saxen vara kvar lr? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 30 mars 2005 Dela Postat 30 mars 2005 HJÄLP! 😄 jag blir helt psykad av att lyssna på sån här musik... kvantisera iaf rytmen så att det inte låter så illa som det gör nu. är meningen med denna låt att det ska låta så olikt musik i allmänhet som möjligt? 🙁 i sånt fall har ni väl lyckats antar jag... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ifransson Postat 1 april 2005 Trådstartare Dela Postat 1 april 2005 Gjort denna i reason? Varför tror du det? 🙂 Tyvärr så blir det inget "pris" för det ... 😛 (Snart är det "kvantiserat" om någon fortfarande är intresserad!?) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ifransson Postat 3 april 2005 Trådstartare Dela Postat 3 april 2005 HJÄLP! 😱 jag blir helt psykad av att lyssna på sån här musik... kvantisera iaf rytmen så att det inte låter så illa som det gör nu. är meningen med denna låt att det ska låta så olikt musik i allmänhet som möjligt? 🙂 i sånt fall har ni väl lyckats antar jag... Var inte "larvig" (eller är det en ny "Nattvaktare"?) ... alla vill inte göra "mainstream"-musik!? 😉 Nu är den i a f "kvantiserad" ... om ni orkar lyssna igen!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Itzhak Postat 3 april 2005 Dela Postat 3 april 2005 jaaa... till en polsk polisthriller från 1983 fungerar det nog. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Myrli Postat 3 april 2005 Dela Postat 3 april 2005 (redigerat) Kvantiserat låter så mycket "dator" men OK, jag skall göra ett försök ... Skall saxen vara kvar lr? Ett tips om kvantisering. om man jobbar i cubase så bör man inte göra på följande sätt. Markera midispår välja kvantisering. Inte bra. Skärskillt inte om man vill ha kvar den äkta känslan i ljudspåret. Gör så här i stället. Gå in i midifilen och förstora eller förminska alla markeringar manuellt så att dom ligger rätt i grinden. OBS! gör bara det i början på markeringen, inte på slutet. Alltså om du har en markering på takt 2.3 men den ska ligga på 2.2 då ska du förstora markeringen. Och om du har en markering som ligger på 2.3 men du vill att den ska börja på 2.4 då förminskar du den. Men ändra aldrig i slutet på markeringen ifall den överlappar nästa markering. Jag har upptäckt att om man överlappar markeringarna på slutet (vilket det lätt blir när man spelar in manuelt) så att dom spelar samtidigt i vissa partier så låter det inte kvantiserat. Detta gäller såklart instrument som man kan spela på detta sättet. Dvs.. ackord instrument och instrument som man kan spela flera toner samtidigt med. Hmm.. hoppas nån fattar. Annars får jag väl förklara bättre nån annan gång. //AEM Redigerat 3 april 2005 av Myrli Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
lavrell Postat 3 april 2005 Dela Postat 3 april 2005 (redigerat) HJÄLP! 😉 jag blir helt psykad av att lyssna på sån här musik... kvantisera iaf rytmen så att det inte låter så illa som det gör nu. är meningen med denna låt att det ska låta så olikt musik i allmänhet som möjligt? 🙂 i sånt fall har ni väl lyckats antar jag... Var inte "larvig" (eller är det en ny "Nattvaktare"?) ... alla vill inte göra "mainstream"-musik!? 🙂 Nu är den i a f "kvantiserad" ... om ni orkar lyssna igen!? Absolut ingen ny "Nattvaktaren" Jag sa precis vad jag tyckte bara 🙂 och nu låter det ju helt klart mycket bättre! Redigerat 3 april 2005 av lavrell Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ifransson Postat 4 april 2005 Trådstartare Dela Postat 4 april 2005 Absolut ingen ny "Nattvaktaren" Jag sa precis vad jag tyckte bara 😛 och nu låter det ju helt klart mycket bättre! Tack, alla får ju tycka vad dom vill ... 😉 Då lägger vi denna i "arkivet" och fortsätter med nästa: Driving into the night Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mickeh Postat 4 maj 2005 Dela Postat 4 maj 2005 LÅTNAMN: Fly with meARTIST/GRUPP: The Happy People GENRE: Paus-synth Är detta bara enformig "paus/hiss-synth" ... igen!? 🙁 Nä, filmmusik! Rätt skön, o med den där "lite otaktssynthen" så låter den lite mer eftertänksam så att säga. Försök sälja in på film! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.