HoboRec Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 Har lyckats samla på mig en värdecheck på 250 dollars hos Universal Audio. Egentligen är jag inte i något större behov av någon ny plugg för tillfället, men det ska användas innan december så det är väl lika bra att köpa något. Men jag har som sagt ingen aning om vad jag ska köpa. Någon som har någon idé? Jag har sneglat lite på en API channel strip http://www.uaudio.com/store/channel-strips/api-vision-channel-strip.html eller Ocean Way Studios room modulator http://www.uaudio.com/store/reverbs/ocean-way-studios.html Nån som har negativa/positiva erfarenheter?
Die Hard (oregistrerad) Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa?
KillwithSkill Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 API låter ju bra, men den suger skiten ur ditt kort på nolltid. Har du ett quad så är det stop vid 16 spår, och jag misstänker att du kör på mer än 16 tracks? Man undrar ju då om Neve 88RS då är skit eftersom på ett quad så klarar det 140 instanser... NEVE?!? Satsa då hellre på nåt reverb eller nån FX som är udda. Kanalstripar och EQ´s är bara att lägga ner enligt mig!
Electricwizard Postat 16 november 2013 Postat 16 november 2013 Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa? Lägg ned nu.Har du inget vettigt att säga så håll tyst. 1
HoboRec Postat 17 november 2013 Trådstartare Postat 17 november 2013 Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa? Sa jag att jag precis köpt det? Jag trodde att jag sa att jag hade en värdecheck... Jag har använt UAD-korten i drygt fem år, men jag har inte haft behov av att köpa några nya pluggar på länge. Har man inte något direkt behov så kan det vara svårt att veta vad man ska satsa sin check på eller?
Martin Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa? en dygd är att låta dumheten finnas ;P
Die Hard (oregistrerad) Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Lägg ned nu.Har du inget vettigt att säga så håll tyst. Och vad hade du för vettigt att säga? Lägg ned själv
JJRockford Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Vänta du går och köper en riktigt dyr dongel(ja ett uad kort är inget annat än jävla dongel) och du vet inte ens vad du vill köpa för plugg och behöver fråga andra om vad du ska köpa? Bra att du som har full koll på läget säger ifrån ordentligt när folk postar såhär oigenomtänkta inlägg! 🙂
HoboRec Postat 17 november 2013 Trådstartare Postat 17 november 2013 Tack till er som svarade i alla fall! Får väl helt enkelt testa lite demos. Tänkte mest ifall någon hade nån självklar go-to-plugg som man borde ha.
KillwithSkill Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Här har du dom jag gillar! Finns några till men dom här är lite roliga! Bara klicka på dom så komer du till pluggen!
Anders F Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 (redigerat) Nu har jag inte uad utan kör på waves versioner. Men pultec eq:n upplever jag som väldigt bra och är en eq jag ofta använder med dess förmåga att sänka och boosta samma frekvens. Kan ge riktigt tajt o fin botten. Redigerat 17 november 2013 av Gizmozis
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.