oioioi Postat 16 november 2013 Dela Postat 16 november 2013 För en gångs skull planerar jag att köpa julklappar före 23 december. Sonen önskar sig hörlurar, Beats Dr Dre om man ska vara specific. Men då jag kollade priser och läste tester och recensioner blev jag väldigt tveksam. Så jag funderar då på alternativ som skulle kunna godkännas av en lite väl modemedveten och bortskämd kille. Marshall-lurarna ser ju tuffa ut, men hur är de? Lurarna ska användas av en slarvig tonåring, i skolan, under transporter etc, så de bör vara behändiga och minst sagt hyfsat hållbara. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Guitar Nilsson Postat 16 november 2013 Dela Postat 16 november 2013 Köp KOSS Porta Pro åt honom. De är ju öppna, mindre risk att han inte hör tex en buss som håller på att köra över honom ute på gatan. Inte samma pengakatastrof när han ganska snart tappar bort dem. Låter bra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Snerik (oregistrerad) Postat 16 november 2013 Dela Postat 16 november 2013 Jag lyssnade på Dr Dre i samband med att jag köpte lurar. Blev provocerad av att det lät så illa i förhållande till pris. Är musik viktigt för sonen så bör det nog stå AKG, Sennheiser eller liknande på lurarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Ekstasis Postat 16 november 2013 Dela Postat 16 november 2013 (redigerat) precis som dom som köper beats lurar så är ljudet sekundärt, det är en hipp pryl som visar att man har pengar samt att man är en idiot som inte vet något om vad bra ljud innebär.. om han bara vill gå runt och se cool ut så kan han väl få sina drömlurar ? Du får ett par beyerdynamics som låter 10 gånger bättre för samma pris. custom one pro, dessa kan man med olika "skal" få att se riktiga "hippa" ut, men det är knappast beyerdynamics bästa lurar..men bra mkt bättre än beats. och billigare dessutom...förmodligen är det dom vita han kommer gilla mest. http://my-headphone.com/ Redigerat 16 november 2013 av Ekstasis Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Piccazzo Postat 17 november 2013 Dela Postat 17 november 2013 Vita Audiotechnica ATH-M50 http://www.dlxmusic.se/Product/product.aspx?id=288296 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 17 november 2013 Trådstartare Dela Postat 17 november 2013 Tack för tipsen. Ska kolla upp Audiotechnica och Beyerdynamics! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dippen Postat 17 november 2013 Dela Postat 17 november 2013 Dessa är riktigt bra! Funderar på att köpa ett par själv! Sjukt snygga och finns i flera olika färger! http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/181151-sennheiser_momentum_on-ear_ivory&atcl=search:live Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
oioioi Postat 27 november 2013 Trådstartare Dela Postat 27 november 2013 ...Så jag funderar då på alternativ som skulle kunna godkännas av en lite väl modemedveten och bortskämd kille. Marshall-lurarna ser ju tuffa ut, men hur är de? Lurarna ska användas av en slarvig tonåring, i skolan, under transporter etc, så de bör vara behändiga och minst sagt hyfsat hållbara. "Vadå lite väl modemedveten och bortskämd, och jag är väl inte slarvig" kommenterade junior häromkvällen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.