Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hm antar... att det är så men förstår kanske inte riktigt logiken ändå. Borde inte ett bra par monitorer bara vara självklara i sin ljud presentation, bara helt transparanta? Och därmed inget att .. direkt behöva lära sig? Kanske dillar nu men men... 🙂

Jo. Men du måste fortfarande lära dig hur en (måånga) mixar låter i dem, för du har aldrig hört en helt transparent högtalare innan. Du måste ha högtalare som kan reproducera alla frekvenser du behöver höra, och om de är raka i frekvens kommer det nog skilja mindre mellan låtar balansmässigt än om de skulle vart väldigt ojämna. Men jag tror på ryggmärgen kännedom av högtalarna. Så ens vision filtreras till hur det kommer låta i ens mixhögtalare

Annons
Postat (redigerat)

OK! Då har jag vart och lyssnat.

Adam A5X - Grymma, mkt klart ljud. Troligen de jag ska ha. 7:an nog för stora/onödiga.

Adam F7 - Inte samma grej som A5X. Faktiskt åt KRK hållet för mig.

Dynaudio DBM50 - Ungefär som A5X men dyrare, större och lite otympligare.

KRK Rockit RP5 G3 - Basiga, låter hi-fi/bergsprängare. Inte direkt tydligt eller klart.

Equator D5 - Mitt emellan KRK och Adam. Trodde de skulle vara klarare osv. efter det jag läst.

Ej testat Yammorna dock. Men är rätt klar över A5X nu.

Redigerat av HEK

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.