Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

instrumentingången på One slutade fungera när jag kör i Maestro 2.8.8, Mavericks, via Mac Mini. Men på Macbook Pro med en tidigare version av Maestro, Mavericks, fungerade instrumentingången fortfarande! Provade då att uppdatera till 2.8.8 på MBP och då slutade instrumentingången att fungera även där.

Köpte Apogee One 2009 och jag trodde att breakoutkabeln (även USB-kabeln?) var av en tidig modell av sämre kvalitet, eftersom andra kunder blivit hjälpta av att få nya breakout-kablar. Men som det ser ut så rör det sig om Maestro 2.8.8 och/eller Mavericks.

Har kontaktat Apogees support, garantin har dock gått ut men väntar på svar.

Har någon annan också haft problem med denna första versionen av Apogee One (som inte hade stöd för i-phone och i-pad).

Redigerat av peite
Annons
Postat

Märkligt. Felet uppstår alltså när du uppdaterar mjukvaran.

Jag har samma One (den gamla) och eftersom den funkar perfekt även på ipad och iphone (trots att dom inte medger det) så kanske du kan prova om du har nån sådan. Du måste dock ha en strömförsörjd usb-hub och en kameraadapter (camera connection kit). Garageband på ios har inbyggt stöd för att byta mellan ingångarna på gamla One.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.