richardlang Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 Jag har god erfarenhet av komposition arrangering. Men ska nu dra igång ett projekt med blås, sax , trombon, och trumpet vart kan jag hitta tips och grunder för det? Vi ska spela rock/ soul
laban1 Postat 15 november 2013 Postat 15 november 2013 I studio tidiningen var det nägon form av arr-serie med blås. Du kan kanske höra med dom vilket nummer det var.
richardlang Postat 16 november 2013 Trådstartare Postat 16 november 2013 tack! någon som vet något mer typ youtube?, egna tips, sidor på nätet?
laban1 Postat 17 november 2013 Postat 17 november 2013 Tyvärr ingen koll på blås, någon här borde kunna ge dig ngt tips tycker jag.
rockdemon Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Jag har en liknande fråga vad gäller brass arr. Brukar det vara samma ton fast olika oktaver beroende på vilket blås eller spelar man stämmor? TÄnker på låtar som shake me like a monkey med dave matthews band o liknande... kanske nån som hör?
Mats Stålbröst Postat 11 december 2013 Postat 11 december 2013 Som Plusmedlem och prenumerant har du tillgång till många av våra äldre artiklar, bland annat vår serie om arrangering där brass ingår: https://www.studio.se/index.php/page/index_original.html/_/musiklara/ /Mats
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.