Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Vi är några låtskrivare i Örebro som hookat upp, byggt en studio och börjat skriva lite låtar tillsammans.

Vi kommer med bakgrund som musiker och låtskrivare i User (

) och The Happy Hippo Family (www.thhf.se) m.m.

Musikmässigt så skriver vi modern popmusik... Ganska brett helt enkelt.

Vi behöver dock hooka upp med duktiga producenter som verkligen kan göra låtarna rättvisa. Självklart är vi även öppna för att samskriva också.

Annons
Postat

Kan ni tänka er att förklara hur upplägget ser ut mer specifikt. Blir det producera hemma eller på plats?

Bor själv i Örebro oxå för den delen.

Mvh

Postat

Är intresserad men lurar på vad ni söker? Tänker ni någon som är på plats och utformar produktionen eller är ni ute efter kreativ mixare? Har kompetens på båda områden men bor långt från Örebro. Ställer gärna upp och jobbar oförpliktande på något objekt. Vill inte kasta bort er tid. Är professionell gitarrist och ok trummis med tillgång till proffesionell studio och kan bidra med:

- Mix/Mastring

- Gitarr/Trummor/Bas-pålägg och arrangering

- Produktion på distans: Låtformande, Synth-layering, Effekt-layering etc.

Kan sända exempel på mina arbeten om ni vill:-)

Postat

Vill också anmäla intresse, och jag erbjuder 2 specifika tjänster, som jag vet att jag kan göra bra, och dessutom har tid att göra:

Gitarrpålägg ( spelat i 13 år, spelat in i studiomiljö i 5 )

Mix

För att visa exempel på saker jag gjort är här en låt jag skrivit, producerat och även spelar alla instrument på.

Joni – Chain You

Här är andra ljudexempel

Har spelat gitarr, producerat och MIXAT allt du hör på min soundcloud.

PM:a vid intresse.

Postat

Jag skulle kunna vara intresserad, Är bosatt i Örebro och letar intressanta samarbeten. Jag är gitarrist i grunden sen 15 år tillbaks och behärskar en del trummor och piano också. På senare tid har jag dock fastnat mer för produktion och låtskriveri. Jag ser mig själv som en idéspruta som är bra på att lyfta andras idéer och har en bra känsla för arrangemang. Lite av mina alster finns på min Soundcloud(se länk i signatur), där har jag proddat/mixat allt samt spelar de flesta instrumenten (har skrivit/co-skrivit allt också).

Tveka inte att skicka ett PM om det verkar intressant!

Postat

Kul att så många är intresserade! =)

Enklaste sättet är kanske att vi går vidare med att dra detaljerna via mail - Exakt vad vi söker, hur vi jobbar, vad som erbjuds, demolåtar, mixprover, etc.

Maila mig gärna på timmy[at]upsweden.se så jag får in er alla i adressboken.

//T

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.