Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjenare!

Vad ska jag använda för att göra en ett "melodi build up" alltså så att melodin går högre och högre.

I sytrus vet jag att det går att göra ett automation clip på pitchen. Men om jag ska göra det med nexus så låter det inte bra. Så hur ska jag göra det med Nexus?

Annons
Postat

Vad använder du för DAW?

I Cubase 7 kan man göra så kallad automation på ljud- eller instrumentspåren, vilket jag brukar använda för detta ändamål. Detta bör finnas i de flesta DAWs. Sen vet jag inte vad för musik det är du skriver, men antar att det är någon elektronisk pop/house av något slag eftersom du använder Nexus och Sytrus? Jag skriver för det mesta filmmusik och där finns olika "FX" samples i nästan alla stråkbibliotek. Dessa används för väldigt tydliga "build-ups" och det är verkligen inget som passar i all musik, men det kanske finns något liknande för pop/house?

Här har du exempel på det jag menar:

Möjligtvis att det finns något liknande för din musikstil att lägga bakom den vanliga melodin, öka volymen sakta på hela paketet för att sedan gå över till ett drop eller vad du nu vill göra efteråt!

Lycka till!

• 1 månad senare...
ronnyrydgren (oregistrerad)
Postat

deux jag kan hjälpa dig med nexus och pitcha.

adda mig skype ronnyrydgren så fixar vi det. samt bra ha kontakter så bara adda på 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.