NutCase Postat 12 november 2013 Dela Postat 12 november 2013 Stör mig på en sak. När jag importerar en mp3:a (drag-n-drop) och sedan exporterar filen (audio mixdown) så blir volymen klart lägre. Säkert 3-4 dB lägre. Varför? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gerterface Postat 12 november 2013 Dela Postat 12 november 2013 Vilken version av Cubase har du och vad har du för inställningar vid export? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 13 november 2013 Trådstartare Dela Postat 13 november 2013 Cubase 5. Standardinställningar. Inget speciellt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gerterface Postat 13 november 2013 Dela Postat 13 november 2013 Vad har du för ljudkort? Är långt ifrån expert på detta dessvärre, förhoppningsvis kan Claes komma in framöver och visa vart skåpet skall stå. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 14 november 2013 Dela Postat 14 november 2013 Varför? du gör väl nåt galet 1 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Die Hard (oregistrerad) Postat 14 november 2013 Dela Postat 14 november 2013 Uppenbarligen för annars skulle det va samma volym Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
everlastingrecords Postat 14 november 2013 Dela Postat 14 november 2013 Ta en skärmdump av mixern och exportfönstret öppet så blir det nog lättare för folk här att hjälpa till. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
NutCase Postat 14 november 2013 Trådstartare Dela Postat 14 november 2013 Glöm det. Med de här larviga och onödiga kommentarerna man får här från Die Hard och Demonproducenten så är det ingen idé att fråga. "Forumveteraner" får väl härja hur dom vill. Tack till er som försöker på ett seriöst sätt att hjälpa andra, men jag tappade lusten. Trodde detta var ett seriöst forum. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gerterface Postat 14 november 2013 Dela Postat 14 november 2013 (redigerat) Glöm det. Med de här larviga och onödiga kommentarerna man får här från Die Hard och Demonproducenten så är det ingen idé att fråga. "Forumveteraner" får väl härja hur dom vill. Tack till er som försöker på ett seriöst sätt att hjälpa andra, men jag tappade lusten. Trodde detta var ett seriöst forum. Du är inte ensam om att få löjliga svar, men det finns andra som gärna hjälper till. Jag skulle också rekommendera att ta en skärmdump som everlastingrecords sa, så bör du kunna få hjälp. 🙂 Redigerat 14 november 2013 av Gerterface Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
laban1 Postat 14 november 2013 Dela Postat 14 november 2013 Glöm det. Ta en skärmdump, sura inte. Eller reklamera och begär pengarna tillbaka. 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Superfly Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Upplever sama sak. När jag lyssnar från ljudkortet när låten körs i Cubase (5) så låter det en volym. Sen exporterar jag till mp3 och volymen år påtagligt svagare. ( har ej tänkt på om samma vid wave). Stör mig "lite" på det. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 finns det nån normaliseringsfunktion i cubase? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Demonproducenten Postat 9 december 2013 Dela Postat 9 december 2013 Glöm det. Med de här larviga och onödiga kommentarerna man får här från Die Hard och Demonproducenten så är det ingen idé att fråga. skulle kanske svarat nåt sånt här istället?https://www.studio.se/index.php/topic/103576-cubase-7-demo-usb-dongle/?do=findComment&comment=1514114 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.